Rafał Waliew, dyrektor rosyjskiej formy Magistral, obsługującej naftowe pola Syberii, poszukiwał nowych pojazdów do firmy. Zanim podjął decyzję o zakupie, wysłał dwa ciągniki siodłowe Renault Trucks K480, 6×6 z transportem rur z Boguchany do Baykit w Rejonie Ewenkijskim.
W takich warunkach czynniki takie jak temperatura w kabinie urastają do niezwykle ważnej rangi. Podobnie jak wydajny układ napędowy, który ogranicza konieczność użycia łańcuchów, czy duży prześwit zmniejszający ryzyko uszkodzenia zbiorników paliwa.
Firma Magistral, działająca od 5 lat, zajmuje się transportem wyposażenia niezbędnego przy poszukiwaniu ropy na dalekiej Syberii. Transporty wykonywane są w ekstremalnie niesprzyjających warunkach atmosferycznych, przy temperaturze, która w skrajnych wypadkach sięga do -60°C. Drogi to dostępne tylko porą zimową zamarznięte błota, rzeki, jeziora zamieniają się w zimowe autostrady. Sytuację pogarsza jeszcze fakt, że nie ma zorganizowanej wzdłuż dróg infrastruktury, a brak sygnału telefonii komórkowej oznacza, że kierowcy muszą liczyć tylko na siebie i na niezawodność swoich pojazdów.
Komentarze