Sogefi dostarczy filtr do diesli Forda Transita

, 20 lutego 2017, 15:06

Ford wybrał Sogefi na dostawcę filtra diesla do nowej generacji silników Panther Diesel 2.0L, montowanego w pojazdach dostawczych Ford Transit

Wykonany z kompozytów filtr jest montowany w komorze silnika za pomocą metalowej klamry. Ta z kolei, jest wyposażona w osłonę, która chroni filtr w razie kolizji lub wypadku. W celu dodatkowego zabezpieczenia, złączki filtra wykonano z poliftalamidu. Dzięki swym właściwościom tworzywo to zapobiega zjawisku wyładowań elektrostatycznych. Filtr został również wyposażony w grzałkę, która nie ma bezpośredniego kontaktu z paliwem i w ten sposób chroni przez ryzykiem zapłonu oraz zapewnia większą trwałość całego komponentu. Wszystkie te rozwiązania chronią pasażerów oraz pojazd.

Współczesne silniki diesla są wysoce zaawansowane technicznie, a przez to niezwykle wrażliwe na zanieczyszczenia i niską temperaturę. Filtr Sogefi zapewnia odpowiednią trwałość i wytrzymałość spełniając przy tym najwyższe oczekiwania użytkowników.

Dzięki zastosowaniu technologii Diesel3Tech+™ oraz ekstremalnej ochronie przez wodą, filtr pomaga chronić zarówno system wtrysku paliwa, jak i cały silnik nawet w warunkach dużego zanieczyszczenia paliwa.

System Diesel3Tech+™ separuje kropelki wody (do 10 mikrometrów) z paliwa i kieruje je do dedykowanego zbiornika. Po osiągnięciu maksymalnego poziomu wody w tymże zbiorniku, na desce rozdzielczej pojazdu zapala się ostrzeżenie, które mówi że należy opróżnić zbiornik poprzez śrubę spustową.

Niewątpliwą zaletą filtra Sogefi jest jego żywotność dzięki zastosowaniu plisowania w jodełkę. Specjalne plisowanie powoduje zwiększenie pojemności filtra przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wymiarów.

Firma Sogefi opracowała autorskie oprogramowanie które pozwala z dużą dokładnością określić wymagane wymiary i pojemność filtra z uwzględnieniem rzeczywistych warunków pracy. Dzięki temu nie dochodzi do zapychania się filtra między wymianami nawet w ekstremalnie niekorzystnych warunkach.
Wykonany z tworzywa filtr został zaprojektowany w sposób umożliwiający mu pracę w niekorzystnym środowisku, które stwarza sam olej napędowy – nie jest atakowany przez bakterie, które degradują filtry wykonane z metalu, i mogą prowadzić do powstawania dziur w obudowie. Materiał filtracyjny oferuje optymalne usuwanie zanieczyszczeń do 4 mikronów zapewniając długą i bezawaryjną pracę pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwaczy. Dodatkowo technologia Diesel3Tech™ zapewnia doskonałą separację wody, a tym samym chroni przed korozją wrażliwy układu wtrysku paliwa.

Rosnący asortyment filtrów Sogefi na niezależnym rynku wtórnym pokrywa ponad 96 procent zapotrzebowania i jest dostępny pod popularnymi markami Purflux, Fram i CoopersFiaam.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!