Oferowany przez Goodyeara systemy wspierające zarządzanie oponami – w szczególności program FleetOnlineSolutions (FOS) – pomaga firmie Estron, specjalizującej się w transporcie komponentów statków.
Opracowane przez amerykańskiego producenta opon rozwiązanie pozwala zminimalizować liczbę przestojów i ograniczyć nakłady administracyjne. Rotterdamska firma logistyczna współpracuje z Goodyear od ponad 15 lat, a od 2006 roku korzysta z rozwiązań FleetOnlineSolutions.
Estron Transport BV oferuje całodobowe usługi przewozowe między krajami Beneluksu, Wielką Brytanią a Niemcami. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w transporcie części statków, odbywającym się w systemie ‘dokładnie na czas’. W ramach realizowanych zleceń firma wykorzystuje nowoczesną flotę pojazdów, w skład której wchodzi dziesięć ciągników i 280 naczep kurtynowych – wszystkie zostały wyposażone, w zaprojektowane pod kątem długich przebiegów, opony KMAX T w rozmiarze 385/65R22.5. Efektywne zarządzania ogumieniem jest ważnym elementem działalności przewoźnika, dlatego Estron bazuje na najnowocześniejszych technologiach i wykorzystuje proces planowania realizowany w czasie rzeczywistym, który wspierany jest przez system śledzenia.
Duża część zadań związanych z zarządzaniem oponami w pojazdach Estron prowadzona jest w jednym miejscu, pozostałe wykonywane są za pośrednictwem ServiceLine24h, ogólnoeuropejskiej sieci pomocy na drodze, również oferowanej przez Goodyear. ServiceLine24h korzysta ze wsparcia TruckForce, międzynarodowej sieci warsztatów oponiarskich dedykowanych do pojazdów ciężarowych, która obejmuje ponad 2 000 dostawców usług. Dzięki uczestnictwu w programie FleetOnlineSolutions, wszystkie strony zaangażowane w prace związane z ogumieniem mają dostęp do potrzebnych informacji. Gwarantuje to precyzyjne wykonanie usługi, zgodnie z wymaganiami i uzgodnioną ceną. Menadżerowie Estron mogą śledzić postępy napraw w czasie rzeczywistym, co ułatwia monitorowanie i planowanie harmonogramów pracy pojazdów.
– Współpraca z Goodyear i uczestnictwo w programie FleetOnlineSolutions to kluczowe elementy zapewniające naszej flocie optymalne zarządzanie oponami. Jesteśmy zdecydowanymi zwolennikami teorii, że relacje budowane są przez ludzi, dlatego tak ważny jest dla nas kontakt z konsultantem Goodyear FleetFirst, a technologia FleetOnlineSolutions dodatkowo pomaga zwiększyć efektywność naszych działań. – powiedział Chris Gerhardt z firmy Estron Transport BV. – Oszczędność czasu, dokładność i jakość to trzy najważniejsze zalety FOS. Kolejną, jest znaczne skrócenie prac administracyjnych, zarówno poprzez ograniczenie obrotu dokumentami, jak i eliminację zapytań serwisowych.
Firma Estron przyjęła również wprowadzoną niedawno przez Goodyear aplikację eJob. Za pośrednictwem tabletu, zapewnia ona serwisantom natychmiastowy dostęp do bazy danych na temat danego pojazdu. Można w niej znaleźć informacje techniczne o oponach, a także zdjęcia oraz szczegóły na temat wykonywanych prac naprawczych, które są bezpośrednio wprowadzane do systemu FOS. Dzięki temu zarządzanie ogumieniem jest szybsze i efektywniejsze.
FleetOnlineSolutions umożliwia również ściślejsze przestrzeganie założeń firmy dotyczących opon, ponieważ wszyscy usługodawcy mają dostęp do kompletnych danych – jakie ogumienie należy montować w pojazdach floty, jakie powinno być ciśnienie i jakim momentem obrotowym dokręcać śruby. Gwarantuje to szybszy i dokładniejszy serwis opon oraz ograniczenie nakładów administracyjnych poprzez minimalizację fakturowania, co przekłada się na wyższą efektywność i maksymalizację czasu pracy pojazdów.
Komentarze