IVECO Stralis X-WAY na budowę i nie tylko

Redakcja, 8 czerwca 2017, 11:33

Nowy pojazd ciężarowy IVECO zapowiada jako zdolny do pracy również w lekkich warunkach terenowych. To samochód o najwyższej ładowności w swojej klasie, który ma palić mniej.

Stralis X-WAY zdaniem producenta podnosi poprzeczkę dla ciężkich pojazdów terenowych. Ma łączyć w sobie najskuteczniejsze technologie, z jednej strony obniżające zużycie paliwa, z drugiej podnoszące bezpieczeństwo.

– Stralis X-WAY oferuje całkowicie nowe możliwości realizacji zadań, z którymi wiążą się bardzo szczególne wymagania. Zaprojektowany do eksploatacji na drogach i w lekkim terenie, nowy X-WAY łączy w sobie legendarną wytrzymałość podwozia Trakkera ze wszystkimi funkcjami bezpieczeństwa i oszczędnością paliwa oferowanych w Nowym Stralisie. Charakteryzuje się tymi samymi osiągami i komfortem, co nasze najbardziej zaawansowane długodystansowe ciężarówki, takie jak ostatni XP, w połączeniu z solidnością naszych najbardziej wytrzymałych pojazdów terenowych. Dzięki X-WAY nasi klienci mogą być spokojni, że dadzą radę zrealizować każdą dostawę, pokonując „ostatnie metry” nawet w przypadku nierównego i trudnego terenu placu budowy. Wysoka wydajność, bezpieczeństwo i doskonałe TCO również w zastosowaniu terenowym – tego właśnie klienci mogą oczekiwać od naszego najnowszego pojazdu – powiedział Pierre Lahutte, prezes IVECO.

Nowe standardy w klasie Stalis X-WAY wyznacza głównie dzięki wyjątkowo niskiej masie własnej pojazdu. W wersji Super Loader (SL) z napędem 8×4, osiągnięto najniższą na rynku masę własną – 9 ton. W ofercie znajdzie się gama silników, dostępnych w trzech pojemnościach (9, 11 i 13 litrów), co zapewni możliwość dobrania rozwiązania odpowiedniego do potrzeb klienta. Technologia oczyszczania spalin Hi-SCR, bez układu EGR i bez konieczności regeneracji filtra cząstek stałych podczas postoju, znacząco redukuje emisję zanieczyszczeń i zwiększa oszczędność paliwa.

Elementem zmniejszającym koszty jest m.in. układ hamulcowy, w którym zastosowano tarcze o podwyższonej trwałości. Do zmniejszenia zużycia paliwa istotnie przyczynia się także system HI-CRUISE oraz inteligentny osprzęt silnika SMART. Obecność obydwu systemów pozwoliła zredukować zużycie paliwa o 11,2 proc wg TÜV SÜD.

Do tego dochodzi modułowa konstrukcja Stralis X-WAY, zapewniająca sporą elastyczność w dostosowywaniu pojazdu do konkretnych potrzeb klienta. Samochód występuje w odmianie podwozia oraz ciągnika siodłowego o różnych rozstawach osi i wysokościach zawieszenia.

Stralis X-WAY oferuje również duży wybór kabin: krótka kabina AD (Active Day) z niskim dachem, kabina sypialna AT (Active Time) z niskim lub średnim dachem oraz kabina sypialna AS (Active Space), zaprojektowana specjalnie dla nowego Stralisa XP, ważna szczególnie w ruchu długodystansowym.

Wprowadzenie nowego modelu na rynek europejski ma mieć miejsce we wrześniu tego roku.

Komentarze

Brak komentarzy