Goodyear Tire & Rubber Company wprowadził na polski rynek nową, paneuropejską usługę Goodyear Proactive Solutions. Jej głównym wyróżnikiem jest możliwość zarządzania pojedynczymi pojazdami wchodzącymi w skład floty, przy wykorzystaniu rozwiązań telemetrycznych oraz analitycznych.
Zaawansowane algorytmy komputerowe, dane pochodzące z usług oferowanych przez Goodyeara dla operatorów flot oraz dokładny system raportowania pozwalają nowemu rozwiązaniu dla biznesu precyzyjnie zidentyfikować potencjalne problemy związane z ogumienie i z wyprzedzeniem zaplanować prace naprawcze oraz konserwacyjne w serwisach zrzeszonych w ramach sieci TruckForce.
Usługa umożliwia operatorom flot monitorowanie w czasie rzeczywistym ich pojazdów oraz zamontowanych w nich opon. W rezultacie zyskują oni przewagę konkurencyjną, która w bezpośredni sposób przekłada się na wzrost zysków oraz większą elastyczność w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.
Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla branży transportowej i logistycznej. Szacuje się, że prawie 84% ładunków jest transportowanych tutaj tylko drogą lądową. Opracowany przez Goodyear innowacyjny system rozwiązań może pomóc polskim przewoźnikom w zoptymalizowaniu kosztów ich działalności, rozwoju biznesu i pozyskaniu nowych klientów.
– Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany systemowej, która w znaczący sposób wpływa na rynek działań realizowanych przez pojazdy komercyjne. W dobie cyfrowej ekonomii, zarówno klienci indywidualni, jak i firmy oczekują, że dostawy będą odbywały się szybciej, taniej i maksymalnie komfortowo. W rezultacie rynek tego rodzaju usług staje się bardziej zintegrowany i zautomatyzowany. Goodyear Proactive Solutions oferuje operatorom flot jednostopniowe i intuicyjne rozwiązanie, które umożliwi redukcję kosztów, przy jednoczesnej poprawie w zakresie czasu pracy, efektywności oraz zrównoważonego rozwoju. – powiedział Piotr Czyżyk, Director Commercial PBU Central Europe.
Goodyear przy współpracy ze swoimi partnerami przez ostatnie dwa lata opracowywał i wprowadzał na rynek nowoczesne systemy do zarządzania flotami, które umożliwiły m.in.:
- Wzrost efektywności, dzięki zmniejszeniu do 75% awarii wynikających z problemów z ogumieniem;
- Redukcję kosztów operacyjnych, dzięki zmniejszeniu miesięcznych kosztów paliwowych o 300 euro/pojazd oraz ograniczeniu kosztów utrzymania opon sięgający nawet 70%;
- Zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne, dzięki używaniu o 10% mniej paliwa.
– Klienci flotowi poszukują skutecznych i zarazem nowoczesnych rozwiązań, które będą wspierały efektywną działalność firm, generując ich wartość dodaną. Nie chcą jednak kupować produktów i usług u różnych dostawców. W odpowiedzi na te potrzeby opracowaliśmy system zintegrowanych rozwiązań dla flot Goodyear Proactive Solutions. Nasze podejście zostało docenione przez partnerów TruckForce, jak Flot, a opracowany program wzbudza duże zainteresowanie wśród polskich operatorów flot. – powiedział Krzysztof Kozerski, Sales Leader Proactive Solutions PL.
Nowa usługa jest dostępna w dwóch wariantach:
- Proactive Tire, bazuje na systemie TPMS, który monitoruje ciśnienie opon, temperaturę oraz głębokości bieżnika i przesyła zebrane dane do opatentowanego przez Goodyear algorytmu predykcyjnego. Program na bieżąco analizuje przekazywane informacje i w razie wykrycia nieprawidłowości wysyła ostrzeżenie do operatorów flot. W ten sposób mogą oni otrzymywać sygnały o problemach z oponami nawet z pięciodniowym wyprzedzeniem, co pozwala zmniejszyć liczbę awarii ogumienia do 75%. Zintegrowane oraz w pełni zautomatyzowane rozwiązanie umożliwia maksymalizację osiągów wykorzystywanego ogumienia oraz wcześniejsze opracowanie harmonogramu prac konserwacyjnych.
- Proactive Fleet, składa się z dwóch opcji, Driver Behavior oraz Track & Trace, które wspierają operatorów flot w redukcji zużycia paliwa oraz czasu podróży, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa. Dzięki tym programom floty mogą zredukować koszty działalności, zwiększyć wydajność i zyskać lepszą reputację na rynku.
Goodyear Proactive Solutions jest już dostępny w Polsce, Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. W kolejnych miesiącach jest planowane dalsze rozszerzanie listy krajów objętych nową usługą.
Oficjalna premiera nowego systemu odbyła się 19 października br., w Warsaw Trade Tower w Warszawie.
Komentarze