W Toledo, w Hiszpanii odbył się finał konkursu Optifuel Challenge z jazdy ekonomicznej, organizowany przez Renault Trucks. 29 kierowców z 29 krajów walczyło o najlepszy wynik w części teoretycznej i praktycznej.
Zwycięzcą 4 edycji międzynarodowego finału został Plamen Ivanov, kierowca i zarazem właściciel reprezentujący bułgarską firmę Sunny Co. Drugie miejsce zajął Adrian Ţintea kierowca reprezentujący Rumunię, z firmy Ţintar Spedition, a trzecie Jochen Becker z firmy Tri Kipper, z Luksemburga.
Konkurs został podzielony na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Finaliści odpowiadali na pytania teoretyczne dot. wiedzy o ekonomicznej jeździe, test miał wagę 10% ostatecznej oceny uczestników. Następnie zawodnicy zasiedli za kierownicą zestawu Renault Trucks T480 w wersji Optifuel i wzięli udział w jeździe konkursowej trwającej około 40 min.
Plamen Ivanov, kierowca, a zarazem właściciel firmy Sunny Co, został ogłoszony najbardziej ekonomicznym kierowcą roku 2017. Tym samym wygrał ciągnik siodłowy T 480 w wersji Optifuel zwiększając swoją flotę 23 pojazdów, która składa się wyłącznie z pojazdów Renault Trucks.
Jestem w szoku, że wygrałem Renault Trucks T! Od zawsze mówię, że to najlepsze ciężarówki na rynku! Jestem klientem Renault Trucks od lat. Jako pierwszy kupiłem Renault Magnum w Bułgarii! – mówi Plamen Ivanov.
Zwycięzca podszedł do konkursu bardzo poważnie. Ćwiczył jazdy co weekend, używając Optifuel Infomax do monitorowania oraz poprawy swoich postępów.
Byłem w stanie utrzymać niskie spalanie, przy zachowaniu dobrej prędkości. Użyłem hamulca zaledwie 3 razy podczas całej trasy konkursowej!. – dodaje.
Po odbyciu szkolenia w szkole jazdy ekonomicznej Renault Trucks Bułgaria, Plamen Ivanov zaczął sam szkolić swoich kierowców. Wygrał również voucher o wartości 6 000 euro (nagroda dla kierowcy) na swój dowolny użytek.
Na drugim miejscu uplasował się Adrian Ţintea, kierowca z Rumunii, reprezentujący firmę Tintar Spedition. Wygrał voucher o wartości 2 000 euro na własny użytek oraz voucher o wartości 5 000 euro dla swojej firmy do wykorzystania w sieci Renault Trucks.
Finałowa jazda była ogromnym wyzywaniem, wiele wzniesień i rond – mówi Adrian Tinera.
Jestem trochę rozczarowany, że nie wygrałem ciężarówki. Po wygraniu finału w Rumunii jeździłem przez miesiąc Renault Trucks T. To świetny pojazd, dzięki któremu oszczędzam jeden bak co 11 000 kilometrów. – dodaje Adrian Tintea i obiecuje, że wygra finał w kolejnej edycji.
Trzecie miejsce zajął Jochen Becker, kierowca z Luksemburga reprezentujący firmę Tri Kipper. Wygrał voucher o wartości 1 000 euro na własny użytek. Firma, w której pracuje, otrzymała voucher na kwotę 2 500 euro do wykorzystania w sieci Renault Trucks. Jochen Becker przyznaje, że nie ćwiczył za wiele oprócz swoich regularnych godzin pracy.
Trasa konkursowa miała wiele wzniesień, była w zasadzie podobna do dróg w Luksemburgu, po których jeżdżę na codzień – mówi Jochen Becker.
Jego szef, Guenter Wilke, przyznał, że jest bardzo dumny ze swojego kierowcy. Wyraził również swój uznanie dla marki Renault Trucks, podkreślając TSO pojazdów, ich rentowność i niezawodność, jak również świetne relacje z lokalnym serwisem zbudowane na zaufaniu.
Polski zawodnik, Zenon Korsak, właściciel i kierowca z firmy Kortrans zajął ostatecznie wysokie 5 miejsce uzyskując najlepszy wynik w teście teoretycznym i bardzo dobry wynik w zużyciu paliwa. Niestety na koniec zabrakło mu odrobinę szczęścia.
Komentarze