Nowe rozwiązanie na rynku giełd transportowych

10 listopada 2017, 10:58

Branża TSL to fragment gospodarki, w której sprzedaż rozwija się bardzo szybko poprzez wykorzystanie systemów IT. Giełdy transportowe stały się nieodzownym elementem pracy praktycznie wszystkich specjalistów z branży transportowej.

Swoją popularność zawdzięczają temu, że są łatwo dostępne i proste w obsłudze, jednoczą środowisko branżowe i znacznie skracają drogę dostępu do informacji. W czasach, gdy koszty transportu odgrywają coraz większą rolę w całkowitych kosztach procesów logistycznych, giełdy transportowe stały się punktem styku między zleceniodawcami a przewoźnikami, co pomaga w optymalizacji kosztów za przewóz towaru. Na rynku pojawiła się właśnie nowa platforma transportowa, która  wyróżnia się na tle dostępnych aktualnie na rynku polskim narzędzi.

Co to jest Infracht?

To  platforma transportowa stworzona dla profesjonalistów z branży TSL. Giełda dostarcza rozwiązania dostosowane do aktualnych potrzeb przedsiębiorstw. Infracht to pierwsza giełda transportowa całkowicie bezpłatna dla przewoźników. Korzystanie z serwisu zapewnia przewoźnikom dostęp do wolnych ładunków, możliwość współpracy z nowymi zleceniodawcami i spedytorami oraz dostęp do systemu 24/7 bez konieczności instalacji aplikacji.

Zleceniodawcom i spedytorom Infracht zapewnia dostęp do przewoźników, bez konieczności wnoszenia opłat abonamentowych, bez zbędnych umów i ukrytych kosztów. Mogą oni korzystać z usług poprzez rozliczenia w modelu efektywnościowym: płacą tylko wtedy, gdy znajdą transport dla swojego zlecenia (ok.2% od wystawionej aukcji zakończonej sukcesem). Istnieje również możliwość zakupu 30-dniowych pakietów. Do końca 2017 r. trwa bezpłatny okres promocyjny.

Jak działa platforma?

Mechanika działania oparta jest o amerykańskie wzorce platform aukcyjnych, została ona jednak wzbogacona o nową funkcjonalność umożliwiającą natychmiastowe zaakceptowanie zlecenia.

Zasady działania platformy są bardzo proste: zleceniodawca wystawia zlecenie, informacja o zleceniu trafia do setek przewoźników i spedytorów, którzy mogą zaakceptować zlecenie przez opcję Kup Teraz lub przystąpić do licytacji.

Wprowadzono także wyjątkowo dogodną opcję zapytania ofertowego. Zleceniodawca wystawia ładunek przez zapytanie ofertowe i otrzymuje oferty cenowe od zainteresowanych przewoźników. Oferty składane przez przewoźników są widoczne wyłącznie dla zleceniodawcy.

Interface jest bardzo intuicyjny i w konsekwencji łatwy w obsłudze, a samo działanie platformy jest podobne do działań popularnych portali aukcyjnych, dzięki czemu zastosowane rozwiązania są przyjazne i zrozumiałe dla użytkowników.

Czy zawierane przez Infracht transakcje są bezpieczne?

W Infracht dołożono wszelkich starań, aby zawierane za pośrednictwem platformy transakcje były bezpieczne dla wszystkich członków łańcucha dostaw. W związku z tym wdrożono program audytowania kluczowych dokumentów przewoźników, zleceniodawców i spedytorów.

Proces aktywacji dostępu do platformy Infracht podzielony jest na etapy. Pierwszym z nich jest uzupełnienie przez użytkownika formularza rejestrowego.  Po poprawnej rejestracji, użytkownik informowany jest o konieczności dosłania odpowiednich dokumentów
w zależności od tego jaką rolę będzie pełnił w systemie (zleceniodawcy, przewoźnika, przewoźnika i zleceniodawcy, spedytora). Na tym etapie użytkownik nie otrzymuje jeszcze dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu.

W drugim etapie zespół do audytowania dokumentów sprawdza czy zgłoszona firma  istnieje na rynku co najmniej 6 miesięcy. Jest to warunek konieczny aby otrzymać dostęp do platformy. Dodatkowo podmiot zlecający transport jest weryfikowany w Big InfoMonitor. Do korzystania z systemu dopuszczane są wyłącznie niezadłużone firmy.  Ogranicza to ewentualne nadużycia finansowe.

W zależności od tego jaką formę prawną przyjęła firma, jest ona weryfikowana w KRS lub CEIDG.

Trzeci etap dotyczy weryfikacji dokumentów uprawniających do wykonywania zawodu. Wymagane dokumenty w przypadku przewoźnika lub spedytora to: ubezpieczenie cywilne (OCP/OCS) oraz licencje transportowe. W przypadku transportu międzynarodowego konieczne jest przedstawienie ubezpieczenia i licencji międzynarodowych uprawniających do przewozu towarów poza granicami kraju. Wszystkie dokumenty są archiwizowane i podpinane do profilu danego użytkownika Infracht. Na dokumenty, dla bezpieczeństwa, nanoszony jest znak wodny.

W momencie gdy dany użytkownik przejdzie pomyślnie trzy ww. etapy weryfikacji i ma podpięte do profilu konieczne dokumenty, przeprowadzany jest ostatni telefoniczny etap weryfikacji i następuje  aktywacja dostępu do platformy.

Proces weryfikacji jest wieloetapowy i przemyślany w taki sposób, aby rzeczywiście zadbać o bezpieczeństwo i interesy użytkowników platformy Infracht.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

trzeci, 14 listopada 2017, 17:14 0 0

Jak na razie to jest niezła lipa ta giełda, ale może kiedyś się rozwinie.

Odpowiedz