Scania dostarczy autobusy zasilane CNG do Tarnowa

, 16 listopada 2017, 15:57

21 autobusów miejskich Scania CityWide 12LF z silnikami na sprężony gaz ziemny zostanie dostarczonych do MPK w Tarnowie. To największa dostawa autobusów zasilanych paliwami alternatywnymi w historii Scania w Polsce. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Scania w Słupsku.

Zakontraktowane pojazdy to 12-metrowe autobusy Scania CityWide 12LF CNG, wyposażone w 5-cylindrowe silniki OC09 o pojemności 9,3 l. Silniki są dostępne w trzech wariantach mocy 280, 320 lub 340 KM i mogą być zasilane sprężonym gazem ziemnym lub biometanem. Pojazdy spełniają normę Euro 6. Autobusy zostaną dostarczone w ciągu 270 dni od daty podpisania umowy. Wartość kontraktu to ponad 26,5 mln zł.

Cieszymy się, że tarnowskie MPK zdecydowało się na inwestycję w zrównoważone rozwiązania transportowe Scania. Autobusy Scania CityWide 12LF CNG są przyjazne dla środowiska oraz pracują ciszej, niż te napędzane silnikami diesla, co z pewnością docenią pasażerowie. Ponadto nasze pojazdy gwarantują charakterystykę pracy pozwalającą na ograniczenie zużycia paliwa, przez co są tańsze w eksploatacji – komentuje Andrzej Jaworski, dyrektor sprzedaży autobusów, Scania Polska S.A.

Oferta Scania okazała się najbardziej atrakcyjna. Pojazdy są ekologiczne, nowoczesne, komfortowe i bardzo ekonomiczne, przez co przyczynią się do obniżenia kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej w naszym mieście. Autobusy Scania są wykorzystywane przez MPK Tarnów już od kilku lat. Ich awaryjność jest najniższa ze wszystkich marek, jakie posiadamy we flocie.To pojazdy o legendarnej szwedzkiej trwałości, dlatego jestem przekonany, że będą służyć obywatelom Tarnowa przez wiele lat – komentuje Jerzy Wiatr, prezes MPK Tarnów.

To nie pierwsza dostawa autobusów Scania dla MPK w Tarnowie. Pod koniec października br. do miasta dostarczono pięć nowych, ekonomicznych autobusów Scania Citywide 12LF. Pojazdy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Obecnie pojazdy podmiejskie i miejskie Scania są dostępne w pełnej gamie alternatywnych układów napędowych. Na niektórych typach tras z częstymi przystankami, autobus hybrydowy może stanowić najlepszy wybór pod względem niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin.

Dla wielu przewoźników zapewniających transport w centrum i na przedmieściach, gaz ziemny to najbardziej dostępna alternatywa. Paliwo to pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o 20 proc., a przy użyciu biogazu – o 90 proc.

Tarnów przyjazny dla środowiska

Jako doświadczony praktyk i ekspert w dziedzinie alternatywnych napędów autobusów mogę stwierdzić, że w komunikacji miejskiej napęd CNG jest obecnie najbardziej atrakcyjną alternatywą dla silników diesla. Technologia CNG zapewnia ekologię, ekonomię i komfort, czyli to na czym nam wszystkim zależy w transporcie zbiorowym – dodaje Jerzy Wiatr.

Zakup nowych autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym zostanie sfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, perspektywa finansowa 2014 – 2020, działanie 4.5.2. Łącznie dofinansowanie obejmuje zakup 40 autobusów o wartości 39 mln zł. To największa inwestycja w 106-letniej historii tarnowskiej komunikacji miejskiej.

Złożenie tak dużego zamówienia było możliwy również wskutek nowej umowy na dostawę sprężonego gazu ziemnego podpisanej na początku br. między MPK w Tarnowie i PGNiG, gwarantującej przewoźnikowi dodatnią rentowność floty CNG.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!