Firma UPS, której flota pojazdów ciężarowych jest jedną z największych na świecie, poinformowała o złożeniu zamówienia na 125 nowych, w pełni elektrycznych półciągników Tesli.
Nowe samochody wejdą w skład rozbudowanej, nowoczesnej floty ciężarówek i ciągników elektrycznych oraz napędzanych gazem ziemnym, propanem i innymi alternatywnymi paliwami.
– Od ponad 100 lat UPS jest liderem w testowaniu i wprowadzaniu nowych technologii usprawniających funkcjonowanie floty. Liczymy na dalszy rozwój naszej floty we współpracy z Teslą – powiedział Juan Perez, specjalista ds. informatycznych i technicznych. – Te nowoczesne ciągniki elektryczne pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wpływ na środowisko naturalne oraz zmniejszyć koszty utrzymania.
Firma UPS udostępniła Tesli dane flotowe dotyczące samochodów ciężarowych w celu oceny oczekiwanej wydajności pojazdów dla cyklu pracy w UPS. UPS współpracuje z dostawcami nowych technologii, aby pomóc im w opracowaniu rozwiązań dopasowanych do wymogów firmy.
Półciągniki Tesli mogą przejechać do 800 kilometrów na jednym ładowaniu. Pojazdy wyposażone są w takie zabezpieczenia jak: automatyczne hamowanie w sytuacji awaryjnej, adaptacyjne tempomaty, automatyczne naprowadzanie na pasy, systemy stabilizujące proces hamowania i kierowania. Rząd amerykański oszacował, że dzięki asystentowi kierowcy Tesli, liczba wypadków zmniejszy się o 40%. Tesla przewiduje rozpoczęcie produkcji pojazdów w 2019 roku, UPS będzie jedną z pierwszych firm, która będzie je użytkować.
Zamówienie UPS jest częścią zobowiązania firmy do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 12% do 2025 roku zgodnie z zasadami Science Based Targets.
Firma UPS wyznaczyła sobie cel do 2025 roku – 25 procent zużywanej energii elektrycznej pochodzące z odnawialnych źródeł. Ponadto, UPS planuje, że do 2020 roku co czwarty nowy zakupiony pojazd będzie napędzany paliwem alternatywnym lub będzie działał w oparciu o zaawansowane technologie. Stanowi to wzrost z 16 procent w 2016 r. Kolejny cel zakłada, że do 2025 roku 40 procent paliwa ziemnego będzie pochodziło ze źródeł innych, niż konwencjonalna benzyna i olej napędowy – to wzrost z 19,6 procent w 2016 r.
Komentarze