Dział Rozwoju i Wsparcia firmy DRABPOL opracował autorskie rozwiązanie, polegające na połączeniu poprzez szynę CAN urządzenia do kontroli ilości alkoholu w wydychanym powietrzu (Alcolocka) z wyświetlaczem MVP 12” firmy Continental.
Na wyświetlaczu tym prezentowane są wszystkie niezbędne informacje dotyczące użycia blokady alkoholowej, jak i wyniki samego pomiaru.
Wyświetlacz jest integralną częścią miejsca pracy kierowcy, toteż system automatycznie wymusza jego użycie. Nie jest wymagany oddzielny komputer ECU od słuchawki, jak jest w przypadku standardowego rozwiązania.
Podstawą prawidłowej analizy jest równomierne dmuchanie przez osobę poddającą się testowi. Na ekranie wyświetlacza pokazywane są (za pomocą rysunków) i opisywane (teksty podpowiedzi) kolejne instrukcje ułatwiające osobom, pierwszy raz stykającym się z takim urządzeniem, poprawne dokonanie pomiaru.
W obecnej wersji kontrola wymuszana jest po każdorazowym wyłączeniu i załączeniu stacyjki autobusu. Dodatkowe zabezpieczenia to wymóg dopasowania się kierowcy do rysunku twarzy na ekranie, a w konsekwencji dokładny, filmowy zapis osoby poddającej się testowi i uruchamiającej pojazd.
Dzięki rejestracji, zajezdnie i bazy transportowe mają dokładną, rzetelną i codzienną kontrolę stanu trzeźwości kierowców, a sami kierowcy ważny i obiektywny argument w konfliktach z roszczeniowymi pasażerami, którzy mogliby im niesłusznie zarzucać, że prowadzą w stanie po spożyciu alkoholu.
Poprzez wewnętrzne łącza, system Alcolock umożliwia także natychmiastowe wysłanie komunikatu do osoby zarządzającej transportem o tym, że autobus usiłuje uruchomić osoba, która nie przeszła testu trzeźwości.
Komentarze