Premiera trzeciej generacji Mercedesa Sprintera

Redakcja, 7 lutego 2018, 11:35

W nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu premierę miała nowa, trzecia generacja Mercedesa Sprintera.

Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz, w tym w Van ProCenter. Z kolei w 2019 r. w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek nowego eSprintera.

– Port śródlądowy w Duisburgu łączy globalność i nowoczesną logistykę na najwyższym poziomie, dlatego jest idealnym środowiskiem do zaprezentowania nowego Sprintera. Sprinter zachował swoje tradycyjne atrybuty, dzięki którym od początku swojej obecności na rynku odnosi sukcesy na całym świecie: elastyczność, solidność i ekonomiczność. Jednocześnie zachwyca niespotykaną nowoczesnością, na przykład usieciowieniem i nieporównywalną różnorodnością, co czyni go pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem systemowym dla flot komercyjnych, zarówno dla Mercedes-Benz Vans, jak i dla całej branży – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Stała kontrola nad flotą dzięki usługom łącznościowym Mercedes PRO connect
Trzecia generacja Sprintera imponuje wyglądem oraz komfortem i bezpieczeństwem na poziomie oferowanym w samochodach osobowych. Jednocześnie zapewnia ekonomiczność dzięki niższym całkowitym kosztom operacyjnym i funkcjom dopasowanym do potrzeb klienta. Jedną z najważniejszych jest kompleksowa łączność internetowa. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią podstawę dla spełnienia większości wymagań logistycznych i transportowych. I to zarówno w przypadku kompleksowego zarządzania dużą flotą, jak i niewielkiej floty małej firmy. Mercedes PRO connect łączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym. Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.

Wiele wariantów dopasowanych do potrzeb każdej branży
Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy jako typy zabudowy, trzy konfiguracje napędu, konstrukcja kabiny, długość nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – już tylko te parametry pozwalają na dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera. Dzięki nim można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segmentu klientów.

Zakres możliwości obejmuje np. rozwiązania dla usług kurierskich przy dostawie ostatniego kilometra, dla transportu towarów na większe odległości lub dla techników serwisowych używających swojego pojazdu jako mobilnego magazynu części zamiennych. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans.

Napęd na przednią oś i dwie nowe skrzynie biegów
Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że ​​załadunek/rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście/wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.

Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów zachwyca maksymalnym komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.

Praktyczne wnętrze i waga do 5,5 tony
Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce. Komora bagażowa również zyskuje dzięki sprytnym szczegółowym rozwiązaniom. Ergonomiczna zabudowa nadkoli i możliwość wykorzystania w pełni wysokości w części ładunkowej w połączeniu z napędem na przednią oś zwiększa wszechstronność zastosowań. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.

W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.

Komentarze

Brak komentarzy