Koncern BMW Group wybrał IVECO Stralis NP, aby przetestować technologię LNG pod kątem logistyki w ramach projektu “Innowacja i przemysł 4.0”.
Niemiecki producent samochodów BMW Group zakończył projekt pilotażowy we współpracy z IVECO, którego celem było przetestowanie ciężarówki z napędem LNG do swoich operacji logistycznych. W teście wykorzystano pojazd IVECO Stralis NP przeznaczony do transportu długodystansowego. Wiodące firmy działające w branży transportu międzynarodowego coraz częściej wybierają technologię skroplonego gazu ziemnego (LNG), aby zmniejszyć wpływ swoich operacji logistycznych na środowisko, bez uszczerbku dla wydajności i efektywności ekonomicznej. IVECO jest pionierem technologii gazu ziemnego od dwóch dekad, uważając ją za dojrzałe, rozsądne i rentowne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu. W rezultacie jest to jedyny producent oferujący pełną gamę modeli Natural Power i jedyną prawdziwą ciężarówkę napędzaną wyłącznie gazem ziemnym, Stralis NP.
IVECO przeprowadziło pilotażowy projekt we współpracy z BMW Group, mający na celu przetestowanie ciężarówki z napędem LNG dla operacji logistycznych niemieckiego producenta samochodów z wykorzystaniem IVECO Stralis NP, pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego gazem ziemnym, przeznaczonego do transportu dalekobieżnego. Koncern IVECO wprowadził na rynek kolejny produkt – model Stralis NP 460, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji, przeznaczony do najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. W Wielkiej Brytanii otrzymał on tytuł „Low Carbon Truck of the Year in the UK”. Dostępny w wersji Low Tractor, jest idealnym pojazdem do transportu na dalekich dystansach.
Test wykazał, że ciężarówka IVECO Stralis NP 400 napędzana LNG, była w stanie z łatwością pokonać 530-kilometrową podróż na odcinku Steyr-Regensburg na jednym tankowaniu. Jest to paliwo alternatywne, które zapewnia najlepszą autonomię w transporcie ciężkim w porównaniu do napędu elektrycznego, który wymagałby kilkukrotnego doładowywania w przypadku pokonania podróży w obie strony liczącej łącznie 530 km.
Dr Thomas Irrenhauser, który nadzorował projekt z ramienia BMW w ramach projektu “Innowacja i Przemysł 4.0”, postrzega LNG jako “rozsądną, zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnego oleju napędowego” stosowaną w długim okresie. W bezpośrednim porównaniu emisja tlenku azotu jest nawet o 60 procent niższa, a poziom hałasu podczas pracy jest nawet o 50 procent niższy. Emisja cząstek stałych jest pomijalna.
– Jesteśmy bardzo dumni z tego, że BMW przyjęło naszą wizję przyszłości sektora pojazdów ciężarowych, a gaz ziemny to kolejny krok ku zrównoważonemu rozwojowi. Obserwujemy szybko rosnącą liczbę międzynarodowych producentów i firm logistycznych decydujących się na wykorzystanie pojazdów LNG dla ich potrzeb transportowych. Wiele osób decyduje się na zakup pojazdów IVECO, przekształcając swoje floty na pojazdy LNG, biorąc pod uwagę nasze doświadczenia, które wypracowaliśmy w ciągu ostatnich 20 lat – skomentował Pierre Lahutte, prezes marki IVECO.
Branża logistyczna coraz częściej traktuje gaz ziemny jako rozwiązanie, które zmniejsza ich wpływ na środowisko i spełnia coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin, a jednocześnie daje możliwość efektywnego zarządza flotą. IVECO jako pierwszy uznał potencjał gazu ziemnego w komercyjnym przemyśle transportowym: rozwiązanie to może obniżyć koszty paliwa o 20 do 40% oraz redukcję zużycia paliwa nawet o 15% w porównaniu do oleju napędowego, a także zapewnia dodatkową korzyść w postaci cichej pracy przy mniej niż 71 dB co wykazał test Piek Quiet Truck Test. Samochody ciężarowe poruszające się na LNG poprawiają jakość powietrza, znacznie zmniejszając emisję CO2 i tlenków azotu oraz praktycznie eliminując emisję cząstek stałych.
Marka IVECO jest pionierem technologii gazu ziemnego od 20 lat i jest dziś uznawana za lidera w tym sektorze. Została wybrana przez niemieckiego producenta samochodów BMW Group na dwutygodniowy projekt pilotażowy, aby przetestować LNG jako rozwiązanie mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko operacji logistycznych. Test, który został przeprowadzony w firmie spedycyjnej Spedition Duvenbeck, obejmował wykorzystanie pojazdów IVECO Stralis NP 400 napędzanych silnikami LNG do codziennego transportu z fabryki BMW w Steyr w Austrii do Regensburga.
Komentarze