Scania wygrywa „Test 1000 punktów” po raz drugi z rzędu

28 lutego 2018, 8:20

Nowa generacja pojazdów Scania po raz wtóry zwyciężyła w „Teście 1000 punktów”, najbardziej wszechstronnej próbie, jakiej poddawane są pojazdy ciężarowe w Europie.

Rygorystyczny test ponownie potwierdził nie tylko wydajność paliwową pojazdów nowej generacji, ale ich przewagę w wielu innych aspektach – mówi Alexander Vlaskamp dyrektor działu pojazdów ciężarowych Scania – Obecnie wprowadziliśmy pełną gamę pojazdów nowej generacji w Europie. Spotkała się ona z gorącym przyjęciem.

W tym roku testowane były pojazdy z kabinami średniej wielkości i silnikami o mocy rzędu 450 KM. Scania R450 stanęła naprzeciw Mercedesa Actrosa 1845 i Volvo FH460.

„Test 1000 punktów” jest przeprowadzany przez międzynarodowe grono dziennikarzy, którzy w ocenie końcowej biorą pod uwagę obiektywne pomiary i subiektywne wrażenia. Próba przebiega na 180-kilometrowej trasie w południowo-zachodnich Niemczech. Organizatorem jest niemieckie wydawnictwo ETM Verlag, które wydaje m.in. takie magazyny, jak: „Lastauto Omnibus” i „Fernfahrer”. Test odbywa się we współpracy z kilkoma renomowanymi czasopismami branżowymi z całej Europy.

Scania osiąga jeszcze lepsze wyniki w niskim spalaniu dzięki udoskonalonemu przewidującemu tempomatowi Active Prediction, funkcji Pulse & Glide (w wolnym tłumaczeniu: impuls i rozpęd) oraz systemowi kontroli prędkości na zjeździe. Pulse & Glide umożliwia chwilowe zwiększenie prędkości – w fazie Pulse – a potem wydłużone, swobodne toczenie się na biegu jałowym – w fazie Glide. W ten sposób optymalnie zostaje wykorzystana energia kinetyczna w terenie obfitującym we wzniesienia.

Wspomniane nowości przyczyniają się do obniżenie zużycia paliwa i pomogły pojazdowi Scania nowej generacji wygrać „Test 1000 punktów”. Scania okazała się zarazem najszybsza w każdej sytuacji, w tym podczas rozpędzania, jazdy autostradowej oraz podjazdu na wzniesienie. Pojazd Scania nowej generacji był bezkonkurencyjny pod względem kabiny, układu napędowego, zużycia paliwa oraz kosztów i ładowności. W klasyfikacji końcowej zdobyła 954,5 punktu, drugi był Mercedes z 943,2 punktu. Volvo zdobyło 941,9 punktu.

Od chwili debiutu jesienią 2016 pojazdy Scania nowej generacji regularnie otrzymują od dziennikarzy wysokie noty zarówno w testach porównawczych, jak i indywidualnie. Scania zwyciężyła we wszystkich trzech, dużych, europejskich testach porównawczych i pobiła rekord lub wyróżniła się doskonałym wynikiem w ponad 40 próbach drogowych z pomiarem paliwa, przeprowadzanych przez dziennikarzy z 11 krajów Europy.

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 9 marca 2018, 2:22 0 0

A czemu nie przez kierowców zawodowych ? Dziennikarze liżą loda przez szybę .

Odpowiedz