Już po raz siódmy DAF wybierał najlepszego Dealera Roku w Polsce. Ogłoszenie werdyktu połączono z finałem Olimpiady Technicznej DAF, do której tym razem zgłosiło się prawie 150 osób. Nie zabrakło także podsumowania rynkowych dokonań producenta.
Podsumowanie przez DAF roku 2017
Z okazji wręczenia nagród w dwóch ważnych konkursach, DAF zorganizował oficjalną galę, która odbyła się 2 marca 2018 r. Punktem kulminacyjnym było oczywiście ogłoszenie wyników, ale nie zabrakło także garści informacji z rynku pojazdów ciężarowych oraz podsumowania ubiegłorocznych wyników marki w Europie (czytaj więcej) oraz w Polsce.
W naszym kraju, udział DAF w rynku pojazdów ciężkich wyniósł 19,8%. Klienci ciepło przyjęli odświeżone modele CF, XF oraz LF. Według zapewnień przedstawicieli firmy, udało się dotrzymać danej klientom obietnicy, zgodnie z którą nowe pojazdy spalają o kilka procent mniej paliwa niż poprzednia wersja.
Dyrektor DAF Trucks Polska, Maciej Taniewski poinformował, że w ubiegłym roku DAF osiągnął znaczny (ponad 9 tys. sztuk) wzrost sprzedaży pojazdów poza Unię Europejską. Odnotowano też niewielki wzrost sprzedaży w segmencie pojazdów lekkich. Firma jest szczególnie zadowolona z nowych, odchudzonych podwozi, które sprzedają się rekordowo dobrze. Wspomniano także o rocznicy 90-lecia marki, z okazji którego wypuszczono na rynek limitowaną serię pojazdów.
Do sukcesów firmy trzeba zaliczyć zdobycie przez modele DAF CF i XF tytułu International Truck of The Year 2018. Jak poinformował Zbigniew Kołodziejek, marketing menadżer DAF Trucks Polska, ciężarówki te posiadają nowy zespół ładunkowy oraz o 100 kg wyższą ładowność w porównaniu do swojego poprzednika. Przy eksploatacji modeli CF i XF wprowadzono także wydłużone interwały serwisowe do 200 tysięcy kilometrów. Zmianie uległ wygląd wewnętrzny i zewnętrzny pojazdu.
Podczas konferencji zaprezentowano innowacje wprowadzone w modelu DAF LF – dzięki zmianom w silniku i zespole napędowym, uzyskano niższe zużycie paliwa o 6%. Wprowadzono także nowe moduły łączące w zabudowach oraz nowe okno dystrybucyjne.
Poinformowano o otworzeniu nowej lakierni DAF w Westerlo i zbudowaniu nowej siedziby w Wielkiej Brytanii, a także o otworzeniu nowego dealerstwa w Paryżu. Zaprezentowane zostały plany firmy na kolejne lata – DAF planuje przeznaczyć w sumie prawie miliard euro na rozwój firmy w kierunku tworzenia nowych fabryk, budowania nowych pojazdów, a także skonstruowania nowego zespołu napędowego.
Dealer Roku DAF 2018 – wyniki
Dealerem Roku 2018 została firma DBK Sp. z o.o. oddział Białystok. Kolejne miejsce na podium zajął krakowski oddział Firmy Wanicki, a na 3. miejscu uplasował się kolejny oddział firmy DBK – Koszalin. Zwycięzca, białostocki oddział firmy DBK, już po raz drugi znalazł się w finale konkursu. W 2012 roku zdobył III miejsce.
Podobnie jak w roku ubiegłym, w siódmej edycji konkursu organizowanego przez DAF Trucks Polska, oceniane były działania dealerów, które bezpośrednio wpływają na satysfakcję klienta – poprawność wykonania usługi za pierwszym razem, wzrost satysfakcji klienta z obsługi w serwisie, wydajność obsługi w ramach serwisu ITS/PTS, sprzedaż kontraktów obsługowo–naprawczych DAF Multisupport, realizacja planów sprzedaży nowych pojazdów, części i marketingowych oraz jakościowe szkolenia z ekonomicznej jazdy. Dodatkowe punkty przyznawane były również za ponadstandardowy udział dealerów w akcjach specjalnych DAF jak Welcome Home – oferta zniżek na wybrane usługi serwisowe i części dla pojazdów starszych niż 3 lata – oraz osiągnięcie wyższych niż wymagane poziomów w szkoleniach (Standard of Excellence) przez mechaników.
Olimpiada Techniczna DAF – Mechanik Roku
Firma DBK ma wiele powodów do radości. Triumfowała bowiem w zestawieniu na najlepszy serwis roku, a oprócz tego zwycięzcą IV Olimpiady Technicznej DAF 2018 został jej reprezentant – Łukasz Węgrzynek z firmy DBK oddział Szczecin.
Olimpiada Techniczna DAF jest kolejną edycją, która za każdym razem cieszy się dużym zainteresowaniem wśród mechaników. Przystąpiło do niej 148 mechaników, spośród których w samym finale spotkało się 4 najlepszych. Finalistami IV Olimpiady Technicznej DAF zostali:
- Łukasz Węgrzynek, DBK oddział Szczecin – I miejsce,
- Adam Karolik, DBK o/Białystok – II miejsce,
- Adam Matyjaszczyk, WW Wanicki o/Świdnik – III miejsce,
- Wojciech Karolik, DBK o/Białystok – IV miejsce
Walczyli oni o pierwsze miejsce podczas styczniowych zmagań w finale, wykonując określone praktyczne zadania z wziętych z „życia serwisowego” przypadków napraw. Do ich rozwiązania niezbędna była bardzo dobra znajomość narzędzi i systemów DAF, które są konieczne do wykonania właściwej naprawy pojazdu. Tegoroczny zwycięzca w 2014 r. zajął II miejsce, a panowie Adam i Wojciech Karolik w poprzednich olimpiadach zajmowali miejsca w finale.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Waldi, 10 marca 2018, 7:46 0 0
No ładnie ...
Odpowiedz