Firma Fried-Sped Friedrichsohn Internationale Spedition GmbH z siedzibą w Ummendorf, w Niemczech, odbiera 20 nowych naczep firmy Kögel.
Piętnaście w wariancie Kögel Cargo i kolejne pięć modeli Kögel Mega, które uzupełnią flotę firmy przewozowej, składającą się w 100 procentach z naczep firmy Kögel. W przyszłości firma spedycyjna wykorzysta nowe naczepy głównie do transportu wysokiej jakości lodówek i zamrażarek renomowanego światowego producenta.
Kögel Cargo i Kögel Mega: wysoki stopień indywidualizacji
Podstawowa wersja naczep Kögel Cargo i Mega charakteryzuje się niskimi kosztami konserwacji i wysokiej jakości wykonaniem. Perforowana stalowa rama zewnętrzna typu Vario-Fix z 13 parami zaczepów, z których każdy ma wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2000 kg. Nadwozie spełnia wymagania wytrzymałościowe dotyczące zabudów wzmocnionych wg DIN EN 12642 Code XL, dzięki czemu nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie przy zwartym załadunku. Dzięki standardowej zintegrowanej plandece dachowej Kögel, po otwarciu pasy dachowe nie zwisają, gdyż są wgrzane w plandekę dachową. W ten sposób wyklucza się możliwość zahaczenia o pasy przy załadunku i rozładunku. W przypadku naczep Mega załadunek i rozładunek ustawionych piętrowo trzech skrzyniopalet jest bardzo prosty dzięki wysokości wewnętrznej naczepy, która wynosi trzy metry, oraz mechaniczno-hydraulicznemu dachowi podnoszonemu, który jest częścią standardowego wyposażenia. Zwiększa to boczną i tylną wysokość załadunkową do ponad trzech metrów.
Indywidualne wyposażenie dla firmy Fried-Sped
Wszystkie 20 naczep jest opcjonalnie wyposażonych zgodnie z dyrektywą 9.5 firmy Daimler. Wyposażenie to obejmuje między innymi listwy ograniczające palety oraz podwójną ścianę przednią z powlekanej i teksturowanej sklejki o grubości 12 milimetrów i wysokości 1250 milimetrów. Ponadto tylna część pojazdu na życzenie może zostać wyposażona w stalowe odbojniki, gwarantujące zwiększoną ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość oraz zabezpieczenie zamków drzwiowych pośrodku płyty osłaniającej ramę. W większości przypadków nowe naczepy są wyposażone w kłonice narożne, które można rozsunąć w obie strony o 500 milimetrów w celu przeprowadzenia wygodnego załadunku i rozładunku. Kolejnymi elementami indywidualnego wyposażenia jest skrzynka narzędziowa, pięć par szczelin mocujących do zabezpieczania ładunku na tylnych kłonicach narożnych, osłona przeciwdeszczowa i wiele więcej.
Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją
W naczepach Kögel Cargo i Mega całą ramę pojazdu przed korozją chroni technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta dodatkową warstwą lakieru UV.
Komentarze