Międzykontynentalny transport koleją z Dachser

, 12 marca 2018, 8:29

Dachser, jeden z operatorów logistycznych, oferuje przewozy pomiędzy Europą a Chinami zoptymalizowane pod kątem czasu i kosztów. Transport koleją na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku oraz linii transsyberyjskiej jest alternatywą dla połączeń lotniczych i morskich, łączącą dwa silne obszary gospodarcze.

W sytuacjach, gdy transport morski trwałby zbyt długo, a lotniczy byłby za drogi, rozsądną opcją jest wybranie drogi kolejowej. Dla przykładu, przewóz koleją między Azją a Europą trwa od 16 do 22 dni, podczas gdy transport morski zajmuje od 28 do 36 dni. Co więcej, droga kolejowa jest bardziej korzystna pod względem znacznie niższej emisji gazów cieplarnianych – nawet do 90% mniej CO2, niż w przypadku transportu drogą powietrzną.

Korzystając ze ściśle połączonej europejskiej sieci liczącej 363 oddziały i 68 placówek partnerów lokalnych, Dachser realizuje transport lądowy ładunków drobnicowych (LCL) i pełnokontenerowych (FCL) z 37 państw w Europie. Konsolidacja przesyłek odbywa się w czterech centralnie położonych terminalach kolejowych: w Duisburgu, Hamburgu, Warszawie oraz Wiedniu/Bratysławie. Po umieszczeniu ich w kontenerach, wyruszają w podróż liczącą blisko 11 tys. km. Pociągi z ładunkami kursują na jednej z dwóch dostępnych linii. Pierwszą z nich jest tzw. Nowy Jedwabny Szlak, w ramach którego transport lądowy do Chin odbywa się poprzez Białoruś, Rosję i Kazachstan. Drugą opcją jest przewóz towarów trasą transsyberyjską, przebiegającą przez Białoruś i Syberię, a następnie przez północno-wschodnie Chiny, zanim trafią do odbiorców w centrum kraju.

Po dotarciu przesyłek do docelowego dworca kolejowego, Dachser zajmuje się odprawą celną i organizuje dalszy transport na terenie Chin i Azji w ramach własnej sieci Air & Sea Logistics lub za pośrednictwem partnerów. Firma posiada 49 oddziałów w 11 krajach w regionie Azji i Pacyfiku. W ramach przewozów kolejowych Dachser oferuje transporty drobnicowe (LCL) oraz pełnokontenerowe (FCL) w dwóch kierunkach: z Europy do Chin, oraz odwrotnie. W Szanghaju, Shenzen oraz Hamburgu dostępne są punkty obsługi kolejowej, przeznaczone wyłącznie dla klientów Dachser, którzy chcą dokonać rezerwacji. Ściśle określony czas tranzytu, możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym, a także duża częstotliwość realizowanych w ciągu tygodnia połączeń, pomaga w planowaniu, a przede wszystkim wpływa na przejrzystość procesów logistycznych Dachser.

Komentarze

Brak komentarzy