W dniach 24–26 kwietnia 2018 r. na targach Commercial Vehicle Show w Birmingham firma Kögel przedstawi ofertę pojazdów skierowanych do branży spedycyjnej i budowlanej. Na stoisku nr 3A60 w hali 3 prezentowana będzie naczepa Kögel Cargo.
Model wyróżnia się wytrzymałością, bogatym wyposażeniem seryjnym i rozbudowaną ofertą wyposażenia indywidualnego. Oprócz jakości wykonania Cargo przekonuje także niskimi kosztami eksploatacji i niezwykłą elastycznością użytkowania.
Z myślą o codziennych załadunkach również w sytuacjach ekstremalnych, a także o transporcie ciężkich ładunków w najróżniejszych warunkach panujących na drodze, do naczepy Kögel Cargo zaprojektowano ramę o wysokiej stabilności, na której w przemyślany sposób rozmieszczono belki poprzeczne. Nośność podłogi przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynosi nawet 7,2 tony. Kögel Cargo ma poza tym niską masę własną i solidną zabudowę. Dzięki dwóm wzdłużnym profilom dachowym przy otwartej bocznej plandece nie jest konieczne podparcie przez kłonice. W wyposażeniu podstawowym masa własna wynosi około 6000 kg. Dzięki temu naczepa jest idealnym rozwiązaniem do ciężkich transportów.
Bezpieczeństwo i zabezpieczenie ładunku
W modelu Kögel Cargo przy otwartym dachu do wnętrza nie zwisają pasy, gdyż są one seryjnie zintegrowane w plandece dachowej. W ten sposób pasy nie zahaczą o znajdujący się w środku ładunek. Zabezpieczenie ładunku jest możliwe dzięki zastosowaniu zewnętrznej perforowanej stalowej ramy typu Vario-Fix wraz z 13 parami zaczepów, z których każdy może mieć opcjonalną wytrzymałość na siłę rozciągająca 4000 kg. Naczepa Cargo posiada również certyfikat zabezpieczenia ładunków wg normy DIN EN 12642 Code XL.
Różnorodne wyposażenie indywidualne
Naczepa Cargo zaprezentowana na targach Commercial Vehicle Show 2018 jest ponadto wyposażona w podłogę antypoślizgową, która jest dostępna jako opcja także w wielu innych naczepach firmy Kögel. Płyty podłogowe ze sklejki są tutaj pokryte powłoką antypoślizgową, co znacznie ułatwia zabezpieczenie ładunku i sprawia, że transport jest bezpieczniejszy. Dzięki temu kierowca, spedytor i osoby przeładowujące oszczędzają czas, gdyż nie jest konieczne długie manipulowanie matami antypoślizgowymi. Współczynnik tarcia posuwistego rzędu µ* = 0,6 powłoki antypoślizgowej sprawia, że można zastosować mniej pasów mocujących. To wszystko składa się na mniejszy nakład pracy przy mocowaniu ładunku. Prezentowany model został przystosowany do transportu morskiego i wodnego poprzez zastosowanie wyposażenia RoRo obejmującego cztery pary pierścieni mocujących o wysokiej wytrzymałości i nośności 12 000 kg oraz oznakowanie zgodne z normą DIN EN 29367-2. Na wypadek większych obciążeń ściany czołowej po wewnętrznej stronie zastosowano powlekaną płytę zabezpieczjącą o grubości 12 mm i wysokości 1250 mm. Ponadto prezentowany model został wyposażony we wzmocnione stalowe zderzaki, które dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia gumowy zderzak przechodzący przez całą szerokość pośrodku płyty osłaniającej ramę.
Kolejnym wyposażeniem indywidualnym jest stalowy wspornik świateł, podnośnik pierwszej osi, wspomaganie najazdu na rampę, skrzynka narzędziowa, gumowy fartuch pod tylnym zderzakiem i wiele innych.
Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją
W naczepie Kögel Cargo cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.
Komentarze