Napinacze pasków klinowych i wieloklinowych zapewniają prawidłowe naprężenie, a także tłumienie drgań wywołanych zmianami obciążenia silnika lub urządzeń pomocniczych.
Hydraulicznie tłumiony napinacz pasków jest wysoce wydajny i odpowiedni do stosowania w miejscach, gdzie niezbędne jest precyzyjne napięcie podzespołów. Optymalne tłumienie drgań paska zapewnia wykonana z wysokiej jakości stali sprężyna dociskowa. Spiekana tuleja metalowa z powłoką teflonową zapewnia natomiast łatwe przesuwanie się napinacza paska. Trwałość i jakość napinaczy DT Spare Parts jest regularnie sprawdzana w 500-godzinnym okresie eksploatacji.
Porady montażowe
Napinacz paska zainstalowany jest w trudno dostępnym miejscu, dlatego przed naprawą trzeba przygotować sobie miejsce do pracy. Ważne jest, aby sprawdzić jak wygląda podłużny rowkowany element zdemontowanej części. Jeśli oznaczenia na rolce są przesunięte względem środka oznacza to, że pasek nie jest wyrównany. Podczas demontażu pasów należy dokładnie sprawdzić wszystkie przylegające elementy, luz łożyska sprężarki klimatyzacji oraz koła pasowego. Przeciekający cylinder hydrauliczny może być oznaką zbyt krótkiego pasa lub zbyt dużego obciążenia jednostronnego.
Przed zainstalowaniem napinacza należy oczyścić powierzchnię montażową. Ważne jest, aby dokręcać śruby mocujące z odpowiednim momentem obrotowym określonym przez producenta – pozwoli to uniknąć nacisków i naprężeń. Zawsze należy wymienić podłużny rowkowany pas. Po montażu i przy pracującym na biegu jałowym silniku należy sprawdzić wzrokowo, czy pas jest odpowiednio ustawiony.
Komentarze