IVECO i Don Trucking podpisałi umowę na dostawę 20 ciężarówek

11 lipca 2018, 15:08

Firma Don Trucking uzupełnia swoją dotychczasową flotę pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, o pojazdy Stralis Natural Power (NP) zasilane gazem ziemnym, przeznaczone do logistyki na terenie całej Europy.

IVECO Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą Don Trucking na dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Zamówienie zostało podpisane w siedzibie IVECO Poland.

STRALIS NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km.

– Jesteśmy dumni, że firma Don Trucking wykazała zaufanie do naszej marki i naszej technologii gazu ziemnego, wybierając firmę IVECO jako swojego partnera w rozwoju zrównoważonej floty dla swojej logistyki. Stralis NP LNG dzięki zaawansowanej technologii gazu ziemnego, jest idealnym rozwiązaniem dla wielu firm transportowych ze względu na niższe zużycie paliwa, niską emisję zanieczyszczeń oraz ograniczenie hałasu. Wierzymy, że flota pojazdów IVECO, która zasili obecne 140 jednostek firmy Don Trucking, zapewni zrównoważony transport pod względem nie tylko środowiska, ale także zysków, równocześnie zapewniając najlepsze środowisko pracy dla kierowców. – oświadczył Daniel Wolszczak, prezes IVECO Poland.

– Dziś dokonaliśmy kolejnego kroku w transformacji energetycznej naszej firmy, zasilając flotę jednostkami  napędzanymi gazem ziemnym. Wizją naszej firmy jest między innymi skupienie się na innowacyjnych rozwiązaniach, ochronie środowiska, profesjonalizmie oraz otwartej komunikacji. Dążąc do osiągnięcia tej wizji, świadomie i z pełnym zaufaniem dokonujemy zmian inwestując w ciągniki siodłowe LNG, czyniąc nasz biznes bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym. Chcemy być też przykładem dla innych operatorów logistycznych. – powiedział Don de Jong, dyrektor zarządzający w Europie Don Trucking.

– Zamówione przez nas pojazdy IVECO Stralis wyposażone w podwójne zbiorniki LNG o łącznej pojemności 389 kg (1080 litrów), oferują rozwiązania technologiczne mogące doskonale sprawdzić się w naszych usługach liniowych. Moc 460 KM i zasięg do 1600 km zapewnią nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa w porównaniu z silnikami diesla, co obniży całkowity koszt posiadania pojazdów. – powiedział Dariusz Nawrotek, dyrektor zarządzający w Polsce Don Trucking.

Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.

Modułowa oferta zbiorników LNG i CNG spełnia wymagania klientów w różnych rodzajach eksploatacji, zapewniając miejsce dla dodatkowego wyposażenia pojazdu (układ hydrauliczny zasilania naczepy, kompresor do wydmuchu materiałów sypkich czy zasilanie agregatu chłodniczego).

Wyposażeniem standardowym nowego Stralisa NP 460 jest również pakiet usług TCO2 Live:

  • Smart Report – cotygodniowy raport zawierający kluczowe wskaźniki dotyczące zużycia paliwa, parametrów jazdy i stylu prowadzenia pojazdu przez kierowców.
  • Konsultacje Paliwowe – wsparcie konsultanta paliwowego IVECO, monitorującego kluczowe wskaźniki pojazdu i opracowującego plan działania w celu zwiększenia oszczędności paliwa.
  • Uptime 360o – usługa priorytetowego przyjęcia pojazdu na serwis dedykowana dla pojazdów ciężarowych IVECO, które posiadają kontrakty serwisowe Elements. 2XL / 3XL-Life.

Poza usługami TCO2 Live w nowym Stralisie NP 460 wprowadzono trzy aplikacje opracowane przez MICHELIN Solutions. Ułatwiają one efektywne zarządzanie pojazdem i jego integrację z flotą właściciela, a także pomagają menedżerowi floty i kierowcy w uzyskaniu najlepszych osiągów i najniższego całkowitego kosztu posiadania.

  • MyBestRoute pomaga wybierać trasy pod kątem optymalizacji kosztów eksploatacji pojazdu przy jednoczesnym uwzględnieniu istniejącej infrastruktury tankowania CNG / LNG,
  • MyInspection to aplikacja mobilna prowadząca kierowcę przez proces weryfikacji stanu technicznego pojazdu oraz umożliwiająca wysłanie raportu do osób zarządzających flotą,
  • MyTraining oferuje kierowcom cyfrowe szkolenie dostosowane do specyfiki prowadzenia Stralisa Natural Power 460.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!