Nowa naczepa Kögel na targach IAA 2018

, 11 września 2018, 14:41

Na Międzynarodowych targach pojazdów użytkowych IAA 2018 Kögel zaprezentuje naczepę Kögel Trucker Trailer. KTT jest wynikiem ankiety przeprowadzonej przez firmę Kögel wśród zawodowych kierowców na Truck Grand Prix, Wolfsmeile oraz ankiety autostradowej „perfekcyjna naczepa dla kierowców”.

Dział rozwoju firmy Kögel sprawdził wszystkie propozycje pod kątem możliwości wykonania i uwzględnił je następnie w KTT. Życzenia zawodowych kierowców były bardzo przyziemne. Na pierwszym planie znalazła się większa ładowność, przyjazność dla użytkownika i estetyczny wygląd.

Bazę wyjściową KTT tworzy rama oraz nadwozie Kögel Lightplus generacji NOVUM. Na życzenie ankietowanych profesjonalistów KTT posiada szyjkę ramy o wysokości 90 mm do jeszcze większej wysokości wewnętrznej w świetle 2710 mm. Wiele innych życzeń udało się zrealizować za pomocą programu indywidualnego wyposażenia. Naczepa posiada wyposażenie ograniczające masę, takie jak: aluminiowe obręcze kół, nogi podporowe, zbiorniki powietrza i poprzecznice dachu, jak również drzwi portalowe z lekkich, bardzo stabilnych duroplastycznych paneli wielowarstwowych ze stosowanym w branży lotniczej wypełnieniem w postaci rdzenia o kształcie plastra miodu.

Naczepa KTT z nadwoziem generacji NOVUM posiada nową konsolę złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika, nową ramę zewnętrzną z dostępem do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, mocowane do kłonic przesuwnych i narożnych.

KTT wyposażono w agregaty osi Kögel Trailer Axle KTA. „Podwójna amortyzacja” osi, składa się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej. Pierwsza i trzecia oś posiadają podnośnik osi, który uzupełnia regulację rozstawu kół.

Kolejnym ważnym zagadnieniem dla ankietowanych okazał się obszar załadunku i rozładunku oraz zabezpieczenia ładunku. Szybkie i proste otwieranie oraz zamykanie plandeki umożliwiają napinacze bezpasowe. Dodatkowo nośność podłogi przystosowana jest do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynosi maks. 7200 kg. Aby nakład pracy podczas mocowania ładunku był jak najmniejszy, naczepa KTT wyposażona jest w podłogę antypoślizgową. Płyty podłogowe ze sklejki są pokryte powłoką antypoślizgową, co ułatwia zabezpieczenie ładunku i sprawia, że transport jest bezpieczniejszy. Dzięki temu kierowca, spedytor i osoby przeładowujące oszczędzają czas, gdyż nie jest konieczne długie manipulowanie matami antypoślizgowymi. Współczynnik tarcia posuwistego rzędu µ = 0,6 powłoki antypoślizgowej sprawia, że można zastosować mniej pasów mocujących. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix z 24 parami pasów mocujących o nośności 2500 kg na mocowanie. Oczywiście dzięki temu, że naczepa posiada certyfikat DIN EN 12642 Code XL, przy załadunku kształtowym nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie ładunku.

Dodatkowo naczepa KTT jest wyposażona zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi zastosowania ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. KTT posiada nadwozie Kögel Strong & Go i dzięki temu zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5 podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych nie ma konieczności stosowania bocznych listew wsuwanych. Łączy ono zabudowę generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Aby uzyskać certyfikat na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

Dodatkowo naczepa KTT wyposażona jest w system zapobiegający oblodzeniu dachu. Pod plandeką dachową zamontowano długi elastyczny przewód powietrza. Napompowany przewód naciska plandekę, lekko wypychając dach ku górze, a tym samym łatwo i szybko usuwa gromadzące się na nim wodę, śnieg i lód. Pomaga to kierowcom wywiązać się z obowiązku usuwania wody i lodu z dachów ciężarówek, a przy tym zapobiegać poważnym wypadkom, które niejednokrotnie powodują spadające bryły lodu. W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w boczne światła sygnalizacyjne. Do pozostałego indywidualnego wyposażenia zaliczają się światła LED Kögel LUXIMA, para świateł cofania LED Kögel LUXIMA z tyłu i para na wysokości nóg podporowych, reflektory robocze LED Kögel LUXIMA zamontowane jako oświetlenie wnętrza na ścianie przedniej wewnątrz, gumowy zderzak, poprzeczny trójkątny profil gumowy, skrzynia do przechowywania palet, dwie duże skrzynki narzędziowe, osłony nakrętek kół i wiele więcej.

W KTT cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.

Komentarze

Brak komentarzy