Kapsch i Eventim będą pobierać myto w Niemczech

21 grudnia 2018, 11:15

Konsorcjum firm Kapsch TrafficCom i CTS EVENTIM otrzymało zlecenie pobrania niemieckiej opłaty za przejazd pojazdami osobowymi.

Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu jako instytucja zamawiająca poinformowało Kapsch TrafficCom AG i CTS EVENTIM AG & Co. KGaA, że konsorcjum to ma otrzymać kontrakt na pobór niemieckiej opłaty infrastrukturalnej (“opłata za przejazd pojazdami osobowymi”). CTS EVENTIM jest międzynarodowym liderem branży dystrybucji biletów na koncerty i inne wydarzenia kulturalne, a Kapsch TrafficCom to uznany dostawca inteligentnych systemów transportowych. Spółka operacyjna będzie spółką joint venture Kapsch TrafficCom i CTS EVENTIM, w której każda ze stron ma posiadać 50 procent udziałów.

Obie firmy tworzące konsorcjum przetargowe i przyszłą spółkę operacyjną zdecydowały się na współpracę ze względu na uzupełniające się obszary kompetencji. Kapsch TrafficCom ma duże doświadczenie w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów poboru opłat, CTS EVENTIM, jako jeden z największych graczy w branży e-commerce w Europie, wniesie wkład swojej wiedzy zdobytej dzięki sprzedaży ponad 250 milionów biletów rocznie i obsługi transakcji w wielu krajach, językach i walutach.

– Niemiecka sieć autostrad jest jedną z największych i najbardziej złożonych sieci w Europie. Oznacza to, że pobieranie opłat będzie stanowiło wyzwanie na wielu różnych poziomach – wyjaśnia André F. Laux, dyrektor ds. Operacyjnych w Kapsch TrafficCom. – Nasza wiedza techniczna i bogate doświadczenie w zarządzaniu i wdrożeniach tego typu systemów, m.in. w Austrii, Polsce i Czechach w połączeniu z doświadczeniem CTS EVENTIM w zakresie sprzedaży i przetwarzania płatności, oznacza, że dysponujemy wszystkimi niezbędnymi składowymi, aby zapewnić wszystkim zainteresowanym efektywny i wygodny proces poboru opłat.

Projekty w ponad 50 krajach na całym świecie dały firmie Kapsch TrafficCom kompleksowe doświadczenie w projektowaniu, instalacji i eksploatacji inteligentnych systemów poboru opłat. Dostarczane rozwiązania zostały przetestowane w szerokim zakresie środowisk prawnych i na różnych typach infrastruktury. Kapsch idealnie więc nadaje się do zapewnienia efektywnego pobierania opłat za przejazd pojazdów pasażerskich. Ponadto, w oddzielnym procesie przetargowym, firma kilka tygodni temu została wybrany jako jedyny operator systemu kontroli wnoszenia opłat za przejazd pojazdów pasażerskich.

Pobierając opłatę za przejazd pojazdami osobowymi, CTS EVENTIM po raz pierwszy wykorzysta swoją wiedzę specjalistyczną w celu wykraczającym poza sektor sprzedaży biletów. Jako wiodący europejski dostawca na tym rynku, CTS EVENTIM od wielu lat bierze udział w transformacji w branży cyfrowej. Jej kluczowym warunkiem są stabilne systemowo rozwiązania online skoncentrowane na doświadczeniu użytkownika – od marketingu na wszystkich odpowiednich kanałach, najnowocześniejszej obsługi klienta i rozwiązań CRM, aż po bezpieczne przetwarzanie płatności. Sprawdzone na skalę międzynarodową i w transakcjach z setkami milionów nabywców biletów procesy zagwarantują, że opłata zostanie naliczona w najbardziej intuicyjny, szybki i zautomatyzowany sposób.

Klaus-Peter Schulenberg, dyrektor generalny CTS EVENTIM, powiedział:

– Dziękujemy rządowi federalnemu za to, że zaufał naszemu podejściu do klientów: wygodnemu, skoncentrowanemu na potrzebach i wykorzystującemu najnowsze technologie. Jednocześnie z niecierpliwością czekamy na współpracę z Kapsch TrafficCom, aby ten ekscytujący projekt odniósł sukces. Chcemy, aby pobór opłat za przejazdy samochodami osobowymi był jak najprostszy dla wszystkich.

Kontrakt może zostać formalnie przyznany CTS EVENTIM i Kapsch TrafficCom, gdy tylko pozostali oferenci zostaną poinformowani o wyniku – tj. nie wcześniej niż 30 grudnia 2018 roku. W przypadku, gdy któryś z odrzuconych oferentów wniesie sprzeciw, udzielenie zamówienia opóźni się do czasu rozstrzygnięcia postępowania w oparciu o przepisy prawa zamówień publicznych.

Okres obowiązywania umowy między Republiką Federalną Niemiec a spółką operacyjną rozpocznie się wraz z podpisaniem kontraktu i będzie wynosił dwanaście lat od momentu rozpoczęcia pobierania opłaty. Zamawiający ma możliwość przedłużenia umowy jednorazowo na trzy lata lub trzy razy na okres jednego roku (tj. do łącznego okresu 15 lat). Przychody z opłaty za przejazd pojazdami osobowymi będą przeznaczone na inwestycje w federalną sieć autostrad.

Całkowita wartość umowy w okresie minimalnego jej obowiązywania umowy wynosi niemal 2 miliardy EUR (z VAT).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!