Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2018 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych o 22%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów rolniczych (+3%).
Dane na temat sprzedaży opon do samochodów osobowych znajdziesz tutaj.
– Szczególnie cieszy wzrost w segmentach opon rolniczych i ciężarowych. Sprzedaż tych ostatnich wzrosła aż o 22% w porównaniu do roku 2017. Właściwy dobór opon do ciężarówek i aut rolniczych jest inwestycją, która zawsze się zwraca – w ciągu kilku lat pozwala obniżyć wydatki na paliwo oraz naprawy pojazdu i ogumienia. Opony rolnicze oraz ciężarowe są intensywnie eksploatowane, a wszelkie przestoje i opóźnienia w zbiorach, żniwach czy dostawach spowodowane uszkodzeniami opon mogą nieść duże dodatkowe koszty, ale także potencjalne zagrożenie dla kierowcy – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Wito, 19 lutego 2019, 8:10 0 0
A gdzie podział na marki ?
Odpowiedz