Dunlop wprowadza nowe opony ciężarowe

, 25 marca 2019, 12:20

Dunlop wprowadza nowe linie opon ciężarowych, dedykowane na oś prowadzącą i napędową, o średnicy 17.5 i 19.5 cali.

Modele SP346 i SP446 mają zapewnić dłuższe przebiegi, trakcję i trwałość. Każda linia oferuje dziesięć rozmiarów ogumienia, przystosowanych również do pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Nowe produkty wyposażono w solidniejszą konstrukcję karkasu, umożliwiającą wszechstronne zastosowania i obniżenie kosztów operacyjnych. Symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) potwierdza ich gotowość do jazdy w warunkach zimowych. Co ważne, w nowym ogumieniu zoptymalizowano opory toczenia, co dodatkowo gwarantuje niższe zużycie paliwa.

Nowe produkty Dunlop opracowano także z myślą o pojazdach ciężarowych, wykorzystujących nowe technologie, takie jak napęd elektryczny i hybrydowy, gdzie parametry momentu obrotowego różnią się od tradycyjnych silników napędzających lekkie pojazdy ciężarowe.

Opony SP346 i SP446 zastąpią dotychczasowe modele SP344 i SP444. Ogumienie SP346 na oś prowadzącą i SP446 na oś napędową będzie dostępne w sześciu rozmiarach na obręcze 17.5 i czterech rozmiarach na obręcze 19.5 cali, co łącznie daje 20 nowych opon.

Nowa generacja opon 245/70R17.5 w wersji SP346 odróżnia się od poprzedniej wyższą trwałością bieżnika. Z kolei modele z linii SP446 ulepszono pod względem efektywności paliwowej (wzrost oceny na unijnej etykiecie z E na D), przyczepności na mokrej nawierzchni (ocena z D na C) i poziomu hałasu (z dwóch na jedną falę).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Stanisław, 26 marca 2019, 8:21 0 0

Może w końcu będą opony które można używać na osi prowadzącej dotyczy opon o średnicy 17,5 miałem na kilku autach opony Dunlop i wszystkie miały jedną wadę pękający bieżnik na pierwszym rowku opona się rozrywała , kiedy reklamowałem producent zawsze opisywał że opona używana niezgodnie z przeznaczeniem , mam transport międzynarodowy i poruszam się po drogach asfaltowych i betonowych autostradach ,uznałem więc że takie opony nadają się tylko i wyłącznie na koła zapasowe lub na wystawę , piszę o tym aby zwrócić uwagę producenta na praktyki jakimi posługiwał się podczas reklamacji

Odpowiedz