UFI wprowadza filtr oleju do silnika MAN D15

3 kwietnia 2019, 14:51

UFI Filters przedstawił moduł olejowy do pierwszego wyposażenia silnika MAN D15 montowanego w wielu pojazdach ciężarowych niemieckiego producenta. Nowy zespół napędowy może być zintegrowany z  inteligentnym systemem zarządzania energią przy ruszaniu, MAN EfficientHybrid, który pozwala zredukować zużycie paliwa i emisję spalin o 16%. 

Moduł olejowy dla firmy MAN jako pierwszy na rynku posiada aluminiowy wymiennik ciepła do silników Heavy Duty, a także jest on lutowany próżniowo i w całości produkowany przez UFI w nowym zakładzie w Opolu w Polsce. Projekt ten jest kolejnym krokiem Grupy w rozwoju technologii tworzonych na zamówienie klientów oraz spełniających wysokie normy emisji Euro 6d.

Kompletny system UFI oferuje zarządzanie termiczne silnikiem, dzięki zoptymalizowanemu wymiennikowi ciepła, który unika skrajnych temperatur. W zależności od temperatury oleju i faz funkcjonowania (na podgrzewaniu lub na pełnych obrotach), zawór termostatyczny dwustopniowy zarządza objętością oleju wewnątrz obwodu smarowania. W ten sposób moduł UFI zapewnia najlepsze warunki pracy i niezawodność silnika, co wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa.

Filtr UFI z plastikową pokrywą pozwala również zmniejszyć wagę silnika MAN D15 (9 litrowy), który jest o 20% lżejszy w stosunku do poprzedniej wersji oraz jest dostępny o wariantach o mocy 280, 330 i 360 KM. To znaczący krok w stronę “downsizingu” silników o tych rozmiarach, których wysokość zmniejszyła się o 12% a szerokość o 10%, do czego został dopasowany moduł UFI oferując przy tym najlepsze parametry  filtracji – 50% @17mikronów. Wkład ekologiczny, w całości nadający się do recyklingu, wykorzystuje specjalne medium filtracyjne i plastikowe zaślepki, gwarantując optymalną wytrzymałość obwodów oleju w silnikach Heavy Duty, które poddawane są działaniu ciśnienia na poziomie 12 barów.

Ponadto moduł UFI oferuje korzyści dla rynku Aftermarket, na którym część zamienna będzie dostępna w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Silnik D15 został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić mechanikom łatwy dostęp do różnych części i zmniejszyć częstotliwość wymiany filtra oleju. Dzięki zastosowaniu medium filtracyjnego UFI filtr optymalizuje cykl życia silnika i chroni go przed przedwczesnym zużyciem. Przy wymianie wkładu UFI zaleca również wymianę uszczelki (dostarczanej wraz z częścią zamienną).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!