Pierwsza w Polsce Scania L dla Saniko

, 3 kwietnia 2019, 13:05

Dwukomorowa śmieciarka Scania L320 została zaprojektowana z myślą o pracy w mieście. Pojazd jest wyposażony w bezpieczną kabinę o dobrej widoczności oraz systemy wspomagające jazdę.

Saniko to przedsiębiorstwo gospodarki komunalnej, które od ponad 20 lat świadczy usługi dla mieszkańców Włocławka, gmin ościennych i przedsiębiorców. Firma specjalizuje się w odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych, a także w letnim i zimowym utrzymaniu dróg.

Saniko, jako pierwsza firma w Polsce nabyła pojazd Scania L320. Pojazd zapewnia komfort pracy oraz bezpieczeństwo, dzięki widoczności z boku i z przodu pojazdu. W kabinie znajduje się miejsce dla czterech członków załogi. Zabudowa dwukomorowa umożliwia zbieranie dwóch różnych frakcji odpadów jednocześnie.

– W naszej pracy wykorzystujemy sprzęt najwyższej jakości, dlatego zdecydowaliśmy się doposażyć naszą flotę o kolejny pojazd marki Scania. Kierowcy Saniko bardzo go sobie chwalą ze względu na wysoki komfort pracy. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Scania L320 jest ekonomiczna w użytkowaniu – komentuje Sylwia Wojciechowska, Prezes PGK Saniko Sp. z o.o..

– Kabina L jest przeznaczona do miast i terenów o gęstej zabudowie. Świetnie sprawdza się podczas pracy na miejskich ulicach, niezależnie od tego czy pracuje w dystrybucji, przy zbieraniu odpadów, czy w budownictwie. Scania z kabiną L jest niższa od typowych pojazdów ciężarowych. Miejsce kierowcy znajdujące się w niej na tyle nisko, że może on nawiązać kontakt z innymi uczestnikami ruchu. Dzięki temu jest bardziej bezpieczna – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Kabiny L są dostępne z trzema wariantami dachu: niskim, standardowym i wysokim. Jeden stopień wystarczy, aby dostać się do kabiny z poziomu jezdni w pojeździe z przyklękiem (uruchamianym automatycznie po zaciągnięciu hamulca ręcznego). Podłoga znajduje się ok. 80 cm nad powierzchnią jezdni. Szeroki stopień znajduje się nisko, przez co jest pomocny przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu z kabiny np. przy zbiórce odpadów. W pojazdach zamówionych bez funkcji przyklęku stosowane są dwa stopnie, a podłoga znajduje się na wysokości 93 cm.

Pojazdy Scania z kabiną L mogą być napędzane udoskonalonym, 9-litrowym silnikiem, który w wersji zasilanej olejem napędowym jest dostępny w trzech wariantach mocy. Scania L może też być wyposażona w silnik OC09 w dwóch wersjach mocy przystosowanych do zasilania gazem CNG, jak i LNG. Wszystkie silniki można łączyć ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów Opticruise lub automatycznymi Allison.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!