Flagowa ciężarówka IVECO LNG dostępna do testów

15 kwietnia 2019, 13:10

IVECO Poland udostępniło swoim klientom 8 pojazdów demonstracyjnych IVECO Stralis NP460 zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).

IVECO Poland udostępnia 8 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power 460 wyposażonych w narzędzia telematyczne. Do dyspozycji klientów jest 5 ciągników w wersji standardowej, 1 mogący przewozić materiały niebezpieczne tzw. ADR oraz 2 ciągniki niskie Low Tractor do naczep przestrzennych. Dzięki nim kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

Silnik pojazdu zasilany jest w całości gazem ziemnym i generuje moc 460 KM i moment obrotowy 2.000 Nm. Dzięki takiej jednostce napędowej samochody Natural Power posiadają analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę, działające analogicznie, jak jego odpowiedniki w pojeździe zasilanym olejem napędowym. Jest to m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. Pełni on funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem fabrycznej telematyki i systemem pokładowego trenera DSE, system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu oszczędności paliwa.

Pojazdy wyposażone są w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać do 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Silnik Stralisa NP jest sprzężony z 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów Hi-TroniX. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich ( generuje maksymalnie 71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).

Stralis Natural Power wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Oferuje wysokie osiągi w transporcie dalekobieżnym, niższe zużycie paliwa oraz dalekie okresy między przeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VIC. Bezobsługowy, bardzo prosty układ oczyszczania spalin nie zawiera filtra cząstek stałych DPF, katalizatora selektywnego SCR oraz nie wymaga stosowania AdBlue.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!