Volvo Buses i Famco Al Futtaim Auto & Machinery Co (Famco) zostały wybrane jako dostawca 373 autobusów miejskich dla Dubai Roads and Transport Authority (RTA). Jest to największe jak dotąd zamówienie Volvo na podwozia w Dubaju oraz największy w historii zakup autobusów miejskich Euro VI w regionie Bliskiego Wschodu.
Volvo Zarząd Dróg i Transportu w Dubaju (RTA) zamówił 373 autobusy miejskie od Volvo i ich lokalnego importera Famco. Dzięki temu najnowszemu zamówieniu, flota autobusów Volvo w Dubai RTA będzie liczyła 571 pojazdów. RTA inwestuje znaczne środki w transport publiczny, aby stał się głównym wyborem w zakresie mobilności w Dubaju. W latach 2018-2020 liczba autobusów w emiracie wzrośnie o prawie 30%.
Podwozie B8RLE Euro 6 będzie wyposażone w nadwozie Sunsundegui SB3. Będą to pierwsze w historii autobusy miejskie Euro VI kursujące w regionie. Dostawy planowane są na okres od trzeciego kwartału 2019 r. do drugiego kwartału 2020 r. Dostawa obejmuje 10-letnią kompleksową umowę serwisową, która obejmuje również opony i akumulatory.
Jesteśmy bardzo dumni, a także wdzięczni za zaufanie, jakim Zarząd Dróg i Transportu w Dubaju ponownie obdarzył Volvo Buses. Kryteria jakie zadecydowały o wyborze Volvo to 10-letnie porównanie całkowitych kosztów eksploatacji, w tym kosztów paliwa i kosztów operacyjnych – Volvo okazało się najbardziej konkurencyjną alternatywą. Zamówienie to jest wyrazem uznania dla naszych wzajemnych długoterminowych relacji, a także wartości jakie dostarczamy RTA – powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
Euro VI Volvo B8RLE jest sprawdzoną platformą i nadal wyznacza standardy branżowe w zakresie efektywności paliwowej, właściwości jezdnych i kosztów cyklu życia – dodał Håkan Agnevall.
Autobusy zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu wymagań w zakresie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów, kierowców i użytkowników dróg. Standardowe wyposażenie obejmuje elektroniczne hamulce Volvo oraz ESP (Electronic Stability Program). Autobusy będą wyposażone w najbardziej zaawansowane inteligentne systemy transportowe (ITS) do sprawowania kontroli nad flotą, a także w takie rozwiązania, jak interaktywne ekrany.
Autobusy będą miały również nowoczesne systemy wspomagające i monitorujące kierowcę, np. system monitorujący zmęczenie kierowcy, identyfikację radiową kierowcy i pakiet Volvo I-coaching. Pasażerowie będą mogli korzystać z ergonomicznych foteli i akcesoriów, takich jak ładowanie urządzeń mobilnych przez USB. Autobusy będą zgodne z ITxPT, systemem umożliwiającym interoperacyjność systemów informatycznych w transporcie publicznym.
Komentarze