Scania pokazała bezzałogową ciężarówkę

, 24 września 2019, 12:40

Scania AXL to najmłodszy członek rodziny pojazdów autonomicznych Scania. Jest to koncepcyjny pojazd ciężarowy bez kabiny.

W ramach rozwoju bezzałogowych pojazdów ciężarowych grupa ekspertów Scania
z różnych dziedzin połączyła siły i opracowała koncepcyjny pojazd, który nawet bez kabiny, posiada system modułowy firmy.

Ponieważ różne gałęzie przemysłu dążą do usprawnienia realizacji zleceń transportowych i starają się, aby były one bardziej zrównoważone, coraz częściej brane są pod uwagę pojazdy bezzałogowe. Kopalnie i duże, zamknięte place budowy to przykłady miejsc, w których tego typu pojazdy sprawdzają się doskonale, ponieważ są to lokalizacje dobrze kontrolowane.

Koncepcyjny pojazd ciężarowy Scania AXL to duży krok w kierunku inteligentnych systemów transportowych przyszłości, w których pojazdy bezzałogowe będą odgrywały istotną rolę. Stale tworzymy i testujemy pojazdy koncepcyjne, aby pokazać, co możemy zrobić, korzystając z technologii, które są dostępne już dziś – komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

W przypadku pojazdów autonomicznych oprogramowanie jest pod wieloma względami ważniejsze niż sprzęt. Za kierowanie i monitorowanie pojazdu Scania AXL odpowiada inteligentne środowisko sterowania. Na przykład w kopalniach wykonywanie autonomicznych operacji ułatwia system logistyczny, który umożliwia sterowanie pojazdem.

Klienci korzystają już z bezzałogowych pojazdów ciężarowych. Do tej pory było w nich jednak miejsce dla kierowcy, który w razie potrzeby mógł zainterweniować. Scania AXL nie posiada kabiny i to całkowicie zmienia zasady gry  W pracach rozwojowych nad pojazdami bezzałogowymi poczyniono w ostatnich latach ogromne postępy. Dzięki pojazdom koncepcyjnym, takim jak Scania AXL, odkrywamy nowe możliwości – powiedział Claes Erixon, kierownik działu badań i rozwoju w Scania.

Silnik spalinowy, który napędza pojazd koncepcyjny, jest przykładem połączenia tradycyjnej i nowej technologii – zasilany jest biopaliwem ze źródeł odnawialnych.

Konstrukcja Scania AXL ma sprawdzać się w wymagających warunkach panujących w kopalniach i na dużych budowach. Tradycyjną kabinę zastępuje inteligentny moduł przedni.

Pierwsza prezentacja pojazdu Scania AXL na żywo będzie miała miejsce podczas Dnia Innowacji Grupy TRATON, 2 października, w centrum demonstracyjnym Scania
w Södertälje.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!