Volvo rozszerza ofertę autokarów o wersję 15-metrową

24 października 2019, 12:00

Volvo Buses rozszerza ofertę autokarów do przewozów długodystansowych o nowy wariant – Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, mogącej przewieźć do 65 pasażerów. Inne nowości w tym modelu – to opcja drzwi z tyłu, nowe siedzenia oraz większa elastyczność w zakresie rozmieszczenia siedzeń pasażerskich i bagaży.

Wraz z nowym Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, uzupełniamy naszą ofertę autokarów do przewozów długodystansowych w klasie premium o jeszcze jeden produkt, na który jest duży popyt na wielu rynkach. Dzięki większej pojemności transportowej i większej elastyczności, nasi klienci dostają nowe możliwości, by sprostać wymaganiom swoich pasażerów, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności – powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo 9700, zarówno w wersji 15- jak i 13-metrowej, będzie dostępny z opcją drzwi tylnych umieszczonych za osią tylną, dzięki czemu pasażerowie uzyskają większą przestrzeń bagażową w środku autobusu. Rozwiązanie to umożliwi ponadto umieszczenie toalety z tyłu pojazdu. Zmodyfikowano też przednie drzwi, które uzyskały nowy system otwierania do wewnątrz, ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, nawet w sytuacji kiedy chodnik jest pokryty zaspą śniegu czy innymi przeszkodami.

Volvo 9700 jest napędzane silnikiem o pojemności 11 litrów o mocy 430 lub 460 KM, przy czym ten ostatni może pracować również na biopaliwie. Autokar może też zostać wyposażony w aktywny układ kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering) zapewniający stabilność podczas jazdy i redukujący obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców kierowcy.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów, jednocześnie optymalizując wpływ na środowisko, wszystkie wersje Volvo 9700, a także Volvo 9900 mogą zostać połączone z systemem zwanym Strefą Bezpieczeństwa (Safety Zone Management). Umożliwia on kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach – na przykład w pobliżu szkół, szpitali lub w centrach miast, gdzie jest wielu niechronionych użytkowników ruchu – pieszych czy rowerzystów. Operator może odpowiednio zaprogramować maksymalną prędkość w określonych strefach, a autobus automatycznie dostosuje tryb jazdy. Volvo jest jedynym producentem oferującym takie rozwiązanie.

Strefa Bezpieczeństwa jest jedną z wielu opcji dostępnych dla operatorów, a dzięki aplikacji Volvo Connect, ułatwiamy naszym klientom stałą kontrolę nad autobusami. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa, większej dostępności i lepszej ekonomiki transportu – mówi Håkan Agnevall.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!