Marek Gawroński, Wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z Sektorem Publicznym, objął dodatkowo funkcję Dyrektora Sprzedaży na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Marek Gawroński dołączył do Volvo Polska w roku 2018 – jako Wiceprezes ds. relacji z Sektorem Publicznym. Nadal będzie pełnił tę funkcję, a od stycznia jego zakres kompetencji znacząco się powiększa. Będzie dodatkowo odpowiedzialny za tworzenie strategii sprzedażowej Volvo, nadzór i zarządzanie sprzedażą, budowanie relacji z kluczowymi klientami – w obszarze autobusów miejskich, międzymiastowych i autokarów, na rynku polskim i w Krajach Bałtyckich.
Marek Gawroński posiada wieloletnie doświadczenie w spółkach sektora transportowego, motoryzacyjnego, paliwowo-gazowego i energetycznego. Zajmował wyższe stanowiska kierownicze – m.in. w Alstom, Shell, PGE Polskiej Grupie Energetycznej i Vattenfall, odpowiadając za rynek krajowy, a także rynki państw Europy Środkowo-Wschodniej.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego ze światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. We Wroclawiu Volvo posiada największa fabrykę w Europie oraz dział badań i rozwoju autobusów. Volvo w Polsce zajmuje się także sprzedażą autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych, posiada globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finanse i HR.
We Wrocławiu ulokowane jest europejskie centrum kompetencyjne Volvo w obszarze autobusów, to tu projektowane są i produkowane miejskie autobusy elektryczne i hybrydowe, a także autokary międzymiastowe i turystyczne.
Komentarze