Po kilku miesiącach od prezentacji projektu podczas paryskich targów Equip Auto, Marketparts.com oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Od teraz producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych mają dostęp do pierwszej tego typu platformy sprzedażowej B2B dedykowanej ich działalności.
Uruchomienie platformy poprzedził ponad rok prac badawczo-rozwojowych. Projekt otrzymał także wsparcie od zagranicznych inwestorów (TVS Automobile Solutions, India – Autonative, UK) w wysokości 3 mln euro.
Nowe rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym
Założycielem Marketparts.com jest Christophe Riberolle, który jest byłym dyrektorem rozwoju międzynarodowego w Mister Auto.
Marketparts.com oferuje swoim użytkownikom dwa rodzaje usług:
- Globalna platforma zaopatrzeniowa dla wszystkich rodzajów dystrybutorów: tradycyjnych, sprzedawców detalicznych oraz firm internetowych (pure players).
- Platforma sprzedaży i pozbywania się zapasów dla producentów i dystrybutorów części.
Platforma została wyposażona w silnik wyszukiwarki umożliwiający przetwarzanie do nawet 2000 referencji jednocześnie. Inne platformy umożliwiają wyłącznie przeszukiwanie referencja po referencji.
Dzięki kilku milionom referencji, platforma Marketparts.com zapewnia dostęp do szerokiej oferty części.
– Po 16 miesiącach działań badawczo-rozwojowych z dumą ogłaszamy uruchomienie platformy Marketparts.com – unikatowego i innowacyjnego rozwiązania na niezależnym rynku części. Naszym celem jest zapewnienie jak najszerszej oferty części zamiennych do pojazdów osobowych i ciężarowych oraz motocykli, przy jednoczesnej gwarancji najwyższej dostępności i atrakcyjnych cen – mówi Christophe Riberolle.
Międzynarodowy wymiar
Prowadzona w 7 językach platforma Marketparts.com już zyskała kupców i sprzedawców z 30 krajów na 5 kontynentach. Jej twórcy zamierzają podwoić ofertę i pozyskać 250 nowych dostawców, w tym 20 znanych marek producentów części.
Jakie dokładnie korzyści nowa platforma oferuje swoim klientom?
Jeśli jesteś tradycyjnym dystrybutorem, niezależnie czy należysz do jednej z międzynarodowych grup zakupowych (takich jak ATR, GroupAuto, Temot, Global One czy Nexus), Marketparts.com jest dla Ciebie nowym kanałem, możesz zwiększyć swój obrót oraz marżę, chociażby wykorzystując różnice cenowe oraz różnice w dostępności części na różnych rynkach świata.
Producenci części (zarówno OEM, IAM jak i inne wiodące marki) pozyskując nowych dystrybutorów dzięki Marketparts.com również mogą zwiększać swoje obroty i rozpoznawalność.
Jeśli natomiast prowadzisz firmę internetową sprzedającą części (tzn. pure player), posiadasz magazyn z asortymentem części lub też nie, Marketparts.com może być dla Ciebie narzędziem do pozyskiwania nowych dostawców i optymalizowania marży.
O Marketparts.com
Uruchomiona w październiku 2019 r. przez Christophe’a Riberolle’a Marketparts.com jest numerem 1 wśród światowych platform B2B – miejscem dedykowanym dystrybutorom i producentom części motoryzacyjnych do pojazdów osobowych i ciężarowych oraz motocykli. Dla wszystkich dystrybutorów, niezależnie od ich wielkości czy też lokalizacji, platforma stanowi unikalną okazję uzyskania dostępu do szerokiej oferty producentów części w oparciu o najlepsze warunki cenowe, najlepszą dostępność oraz jakość usługi.
Zarejestruj się, aby bezpłatnie przetestować
Więcej informacji na temat platformy można znaleźć bezpośrednio na www.marketparts.com, gdzie również można zamówić bezpłatny darmowy dostęp testowy do platformy na dwa tygodnie.
Komentarze