Grupa Wielton przekazała, że jej obrót w segmencie AGRO osiągnął w minionym roku rekordowe 73,2 mln zł. Łącznie w 2019 r. Wielton zarejestrował 482 sztuk produktów – wzrost o 21 proc. rdr. Dzięki temu producent uplasował się na trzecim miejscu w Polsce z 8,9 proc. udziałem w rynku. Dodatkowo Grupa przekazała, że portfel zamówień produktów dla rolnictwa w pierwszym półroczu bieżącego roku jest już nasycony.
Wielton informuje, że w minionym roku bardzo dużym popytem cieszyły się produkty dla rolnictwa. Zarówno cały rynek, jak i segment AGRO Wieltonu rósł dynamicznie. W 2019 r. polski rynek wzrósł o 7 proc. do 5 393 szt. W okresie tym Wielton zarejestrował łącznie 482 szt. produktów. Stanowi to wzrost o 21 proc. rdr. Dzięki temu producent wypracował 8,9 proc. udział w rynku. Na uwagę zasługuje również fakt, że przyczepy w zakresie ładowności oferowanej przez Wielton tj. od 8 t. do pow. 17 t., uzyskały 13,1 proc. rynkowego udziału w 2019 r. (w 2018 r. 11,5 proc.). Łączna sprzedaż produktów rolniczych wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 25 proc. Przełożyło się to na 33 proc. dynamikę wzrostu przychodów z tego segmentu do wartości 73,2 mln zł.
– Segment AGRO obiecująco się rozwija. W ubiegłym roku cały rynek urósł o 7 proc. W obecnym roku na podstawie zamówień na pierwsze półrocze widzimy, że ta tendencja może się utrzymać. Z perspektywy Grupy wysoki popyt na produkty dla rolnictwa pozwala myśleć, że dywersyfikacja biznesu jest dodatkowym czynnikiem wzrostu, a segment AGRO zaczyna odgrywać coraz bardziej istotną rolę. To kolejne potwierdzenie założeń realizowanej strategii i siły Grupy. – powiedział Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.
Większość produkcji Wielton AGRO jest przeznaczona na eksport. Jak wskazuje producent, udział eksportu w ubiegłym roku wyniósł niemal 60 proc. Tradycyjnie najważniejszymi rynkami eksportowymi w 2019 r. był rynek czeski i niemiecki. Producent aktywnie działa w celu dalszej dywersyfikacji geograficznej tego segmentu. Wielton wkrótce wejdzie m.in. na rynek francuski oraz egzotyczny rynek japoński.
– We Francji jesteśmy już po Road Show. Dzięki temu zebraliśmy materiał i uwagi. Jesteśmy w trakcie zmian w konstrukcji i wyposażeniu przyczep dedykowanych na ten rynek. Możliwe jest rozpoczęcie regularnej sprzedaży, choć pierwsze sety produktów już zostały do Francji wysłane w ubiegłym roku. Jeśli chodzi o rynek japoński to spotkaliśmy się z przedstawicielami New Holland HFT Japan. Wygląda to obiecująco. Wysłaliśmy frachtem pierwsze produkty i obecnie czekamy aż dotrą do odbiorcy. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, to zyskamy ciekawego egzotycznego partnera i dostęp do rynku japońskiego – mówi Dariusz Porzuczek, dyrektor Wielton AGRO.
Wielton wszedł na rynek przyczep rolniczych 10 lat temu. Dziś w ofercie Wielton AGRO jest 25 typów przyczep rolniczych, w tym m.in. przyczepy skorupowe, dwuosiowe, tandemy oraz przyczepy do przewozu bel.
Komentarze