BlackBuck, największa indyjska firma transportowa, otwierając biura w Amsterdamie i Warszawie, ogłosiła rozpoczęcie ekspansji w Europie. Platforma transportowa firmy ma pomóc nadawcom, spedytorom i przewoźnikom łączyć się ze sobą oraz zapewnić przejrzystość i wydajność rozdrobnionej europejskiej branży transportowej.
Firma rozpoczęła świadczenie usług z Polski jesienią ubiegłego roku. Do tej pory obsłużyła ponad 550 przewoźników i podpisała umowę z ponad 100 klientami z sektora SME i 100 firmami spedycyjnymi z ponad 10 krajów w całej Europie, w tym z Polski, Niemiec, Francji, Danii, Szwecji, krajów Beneluksu i Węgier. Aby jeszcze mocniej zaakcentować swoje ambicje biznesowe w Europie, firma przeznaczyła 50 mln USD na wsparcie swojego produktu, zespołu i całej działalności.
Zgodnie z raportami branżowymi, europejski rynek transportowy jest warty 500 miliardów dolarów, jednak jest bardzo rozdrobniony i pilnie potrzebuje innowacji technologicznej i kompleksowej digitalizacji. Obecnie w Europie nie ma rozwiązania oferującego widoczność pojazdu w czasie rzeczywistym, a każde zlecenie transportowe podlega niekończącym się negocjacjom cenowym, co sprawia, że jest to uciążliwy i nieefektywny proces. Przewoźnicy nie są w stanie w pełni wykorzystywać potencjału swoich pojazdów – niewspółmiernie długo czekając na następny ładunek lub przejeżdżając kolejne puste kilometry. Nawet po zakończeniu transportu przewoźnicy nie mają gwarancji otrzymania płatności. Platforma transportowa BlackBuck ma na celu wyeliminowanie istniejących luk w ekosystemie, oferując lepszą widoczność danych, uczciwe ceny, funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym i gwarancję płatności dla podwykonawców.
Ogłaszając ekspansję, CEO i współzałożyciel Rajesh Yabaji powiedział:
– Koszt dopasowania popytu i podaży w europejskim przemyśle transportowym jest najwyższy na świecie. Wykorzystanie przewoźników i niewłaściwe frachty to te same problemy, które BlackBuck rozwiązał już w przypadku indyjskiej branży transportowej. Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą ofertę technologiczną na europejski rynek transportowy!
Założona w 2015 r. w Indiach firma BlackBuck jest pionierem we wprowadzaniu operacji transportowych w tryb online. Jest to obecnie największa platforma transportowa w tym kraju. BlackBuck od samego początku koncentrował się na budowie sieci transportowej, która może pomóc w rozwoju indyjskiej gospodarki. W Indiach aplikacja BlackBuck została pobrana przez 2,5 miliona przewoźników i regularnie używana jest przez ponad 400 000 ciężarówek. BlackBuck ma ponad 30 000 klientów, w tym małe i średnie firmy oraz duże korporacje, takie jak Unilever, Nestle, Mondelez, P&G, Colgate, Samsung, Reckitt Benckiser i Coca-Cola.
– Dzięki dostępności tysięcy ciężarówek BlackBuck był w stanie obsłużyć nas w całych Indiach, zaspokajając nasze wysokie zapotrzebowanie sezonowe znacznie lepiej niż inni przewoźnicy, w konkurencyjnych cenach – powiedział Umesh Madhyan, wiceprezes ds. Transformacji łańcucha dostaw, Coca-Cola, Indie.
BlackBuck zebrał dotychczas blisko 230 milionów dolarów kapitału od znanych inwestorów, w tym Accel Partners, Goldman Sachs, IFC Banku Światowego, Sequoia Capital, Tiger Global, Sands Capital, Wellington, Flipkart, Light Street Capital, Apoletto Asia i B Capital.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 18 marca 2020, 10:18 0 0
Goldman Sachs - i wszystko jasne...
Odpowiedz