Chociaż pandemia wpływa na funkcjonowanie wielu firm, firma KH-KIPPER nie wstrzymała dostaw do swoich klientów. W ubiegłym tygodniu w świat ruszyły kolejne zabudowy KH-KIPPER.
Wyprodukowana w ubiegłym tygodniu tylnozsypowa skrzynia W1MV na podwoziu VOLVO 8×4 z powodzeniem może zastąpić tradycyjnie używane wozidła. Właściwości mechaniczne stali HARDOX, z której została głównie wykonana, zapewniają ochronę przed uszkodzeniami od dużych odłamków skalnych. Półoktagonalna konstrukcja skrzyni i pochylona ściana przednia powoduje, że wyładowywany materiał nie zalega w rogach skrzyni. Podniesiona w tylnej części skrzyni podłoga stanowi zabezpieczenie przed wypadaniem materiału w czasie jazdy po pochyłym terenie. Duży dach zamontowano w taki sposób, aby gwarantował zabezpieczenie profilu górnego ściany przedniej przed elementami spadającymi z góry w czasie załadunku. Zanim samochód ruszy do ciężkiej pracy w kopalni posłuży w krajach w całej Europie do testów w charakterze samochodu demonstracyjnego.
Wywrotka Scania 8×4 z zabudową kopalnianą W1MV to jedna z trzech sztuk zamówionych przez klienta z Rosji. Duży daszek w wywrotkach kopalnianych to jedno z wymogów międzynarodowego standardu FOBS, regulującego bezpieczeństwo miejsca pracy kierowcy. Z powodu ograniczonej wysokości wyładunku, zamiast jednego dużego daszka zakrywającego całą kabinę, na danych wywrotkach zastosowano oddzielną osłonę na kabinie oraz skrócony daszek zapobiegający wpadaniu materiału między kabinę a skrzynię oraz uszkodzeniu kabiny podczas załadunku ładowarką. Dzięki temu niestandardowemu rozwiązaniu wysokość załadunkowa wynosi 1,5 m mniej niż w standardowej zabudowie kopalnianej KH-KIPPER
Komentarze