Scania rozpoczęła dostawę 355 autobusów spełniających normę emisji spalin Euro 6, które zasilą system transportu publicznego w stolicy Chile. Operator Express Uno odbierze pierwsze autobusy w czerwcu, a ostatnie – we wrześniu.
Największą zaletą autobusów Euro 6 jest aż 10-krotnie mniejsza emisja zanieczyszczeń w porównaniu do Euro 5 i aż 40-krotnie mniejsza w porównaniu do autobusów Euro 3, które stanowią znaczną część miejskiej floty autobusowej.
W skład dostawy nowych pojazdów z nadwoziem Caio Induscar wchodzi 220 autobusów o długości 12,5 m i pojemności 99 pasażerów, a także 135 autobusów przegubowych o długości 18,6 m i pojemności 159 pasażerów.
Ponadto Scania zapewni Express Uno całodobową usługę napraw i konserwacji w trzech warsztatach operatora. Umowa obejmuje też szkolenie dla kierowców autobusów oraz monitoring online całej floty przy użyciu systemu Scania Fleet Management. Celem tych działań jest utrzymanie sprawności eksploatacyjnej pojazdów na poziomie 99 procent.
Nowe pojazdy wyposażono w gniazdka do ładowania telefonów komórkowych, routery Wi-Fi, kamery bezpieczeństwa i zamkniętą, klimatyzowaną kabinę kierowcy z panelem bezpieczeństwa.
Autobusy wyprodukowane w brazylijskim zakładzie Scania w São Bernardo do Campo docierają najpierw do oddalonego o 250 km zakładu Caio Induscar w Botucatu, a następnie są transportowane przez Andy (10-15 dni) do Santiago.
– Scania przyczynia się do odnowienia floty autobusowej transportu publicznego Red Metropolitana de Movilidad, a tym samym do poprawy wydajności i budowy bardziej zrównoważonego miasta – komentuje Pascal Zappone, dyrektor generalny Scania Chile.
Komentarze