Wielton wiceliderem sprzedaży na rynku w czerwcu

, 9 lipca 2020, 10:10

W czerwcu bieżącego roku Wielton sklasyfikowany został na drugiej pozycji wśród producentów naczep i przyczep. Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, pomimo nadal ograniczonego popytu na rynku spowodowanego pandemią COVID-19, Spółka zarejestrowała 175 szt. nowych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) pow. 3,5 tony. W tych warunkach Wielton odnotował w czerwcu wzrost udziałów do poziomu 15,3 proc., stając się wiceliderem zestawienia.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, powołując się na dane CEPiK, podaje, że w czerwcu bieżącego roku cały polski rynek skurczył się o prawie 39 proc. rdr do 1 141 szt. Natomiast od stycznia do czerwca 2020 r. o prawie 51 proc. Producenci nadal odczuwają ograniczony popyt wywołany przede wszystkim kontynuacją trendu z końca roku pogłębionego pandemią koronawirusa.

W czerwcu Wielton odnotował najmniejszą stratę w nowych rejestracjach – spadek o 27 proc. – podczas gdy lider rynku o 50 proc. W omawianym miesiącu Wielton zarejestrował w Polsce 175 szt. nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 tony. Jednocześnie stanowi to 110 proc. wzrost w porównaniu do maja bieżącego roku. Dzięki temu wynikowi Spółka uplasowała się na drugim miejscu wśród producentów z miesięcznym udziałem 15,3 proc. Oznacza to wzrost o 2,4 p. proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Natomiast od początku roku Wielton uzyskał 14,2 proc. udział w rynku, co stanowi wzrost o 0,3 p. proc. w porównaniu do okresu styczeń – czerwiec minionego roku.

Rynek w Polsce istotnie odbił w czerwcu. Jednak popyt jest nadal mocno ograniczony. Pomimo tego wypracowaliśmy solidny wynik nowych rejestracji w czerwcu br. Nasza strategia sprzedażowa przełożyła się na wzrost udziałów i objęcie pozycji wicelidera na tym rynku. Wielton był jedynym z czołowych producentów, który zwiększył swój udział rdr. w wymiarze miesięcznym oraz w okresie od początku roku. Dystans pomiędzy nami a liderem istotnie zmalał. Oczekujemy dalszej poprawy naszych wyników, jednak nadal istnieje wiele ryzyk wpływających na decyzje zakupowe klientów – powiedział Andrzej Mowczan, Członek Zarządu Wielton S.A. i CSO Oddziału Wielton w Wieluniu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!