Volvo Buses oraz spółka Stena Recycling Batteryloop nawiązały współpracę, dzięki której żywotność użytkowa baterii autobusowych zostanie znacznie wydłużona. Po zakończeniu użytkowania baterii w autobusach Volvo, będą one ponownie wykorzystywane przez kilka lat jako jednostki magazynowania energii, na przykład w budynkach i stacjach ładowania.
Baterie autobusowe, zanim zajdzie potrzeba ich wymiany, są używane przez wiele lat w regularnym ruchu drogowym. Jednak po zamontowaniu w pojeździe nowych baterii, w starych pozostaje jeszcze znaczna pojemność do wykorzystania. Pojemność ta jest zbyt ograniczona, aby efektywnie napędzać autobus, ale jest zupełnie wystarczająca do statycznego wykorzystania do celów magazynowania energii. Przeznaczenie baterii do nowych celów oznacza ochronę środowiska naturalnego, gdyż nie trzeba stosować nowych akumulatorów do magazynowania energii.
Nowa, niedawno podpisana umowa ma zasięg globalny. Obejmuje ona wszystkie baterie z autobusów elektrycznych Volvo Buses na całym świecie. Obecnie większość tych autobusów jeździ w Europie, ale oczekuje się, że liczba zelektryfikowanych autobusów wzrośnie również w innych częściach świata.
Oczekuje się, że w przyszłości wzrośnie zapotrzebowanie na lokalne jednostki magazynowania energii. Takie jednostki oferują nowe możliwości przechowywania energii odnawialnej, która może być wykorzystana w momentach największego zapotrzebowania. Wszelkie nadwyżki można sprzedać i dostarczyć bezpośrednio do sieci.
– Magazyn energii jest jak duży power bank, który daje użytkownikowi znaczną elastyczność i może pomóc w generowaniu dochodów. Obserwujemy szybko rozwijający się rynek różnego rodzaju nieruchomości, a także stacji ładowania pojazdów elektrycznych – zarówno w przemyśle, jak i w miastach. Nasza współpraca z Volvo Buses będzie stanowić cenny wkład w rozwój infrastruktury, którą trzeba rozbudować – komentuje Rasmus Bergström, Prezes Batteryloop.
Batteryloop i Volvo Buses już wcześniej brały udział we wspólnym projekcie ze Stena Fastigheter, w ramach którego baterie autobusowe są wykorzystywane jako jednostki magazynowania energii do zasilania w energię elektryczną obszaru mieszkalnego Fyrklövern w Göteborgu. Energia elektryczna magazynowana w tych jednostkach pochodzi z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków mieszkalnych.
Komentarze