Firma Arcese postawiła na ciężarówki Iveco na LNG

, 4 listopada 2020, 14:47

Thomas Hilse, prezes marki Iveco, złożył oficjalną wizytę w nowej placówce Grupy Arcese w Basiano. Gospodarzem spotkania, zorganizowanego z okazji przekazania 20 nowych ciągników Iveco S-WAY Natural Power w wersji zasilanej skroplonym gazem ziemnym, był Matteo Arcese, prezes zarządu Grupy Arcese. Przy przekazaniu pojazdów obecni byli także dyrektor ds. transportu całopojazdowego Emanuele Arcese i dyrektor ds. technicznych Carlo La Corte z Grupy Arcese, a także Mihai Daderlat, dyrektor ds. rynku włoskiego w firmie Iveco.

 

– Zawsze zwracaliśmy szczególną uwagę na zrównoważony rozwój. Ograniczenie emisji w naszej działalności jest celem, który coraz częściej realizujemy wspólnie z naszymi klientami. Konsekwentne modernizowanie floty i inwestowanie w pojazdy napędzane alternatywnymi paliwami to tylko dwa przykłady działań, które podejmujemy w tym kierunku. Wybraliśmy IVECO, ponieważ uważamy, że samochody IVECO S‑WAY należą do najlepszych ciągników napędzanych LNG na rynku pod względem mocy, zasięgu i niezawodności, a tym samym idealnie odpowiadają naszym potrzebom jako firmy świadczącej usługi transportu ciężkich ładunków na dalekich trasach – mówi Matteo Arcese, prezes zarządu Grupy Arcese.

– Chcielibyśmy podziękować Grupie Arcese za to, że po raz kolejny okazała zaufanie marce IVECO. Podziwiamy dalekowzroczność tego przedsiębiorstwa, które przez lata pracowało na obecny wizerunek efektywnej i innowacyjnej grupy. Marka IVECO towarzyszyła Arcese przez dużą część tej drogi, budując relację opartą na wzajemnym zaufaniu i współpracy. Jesteśmy zaszczyceni, mogąc uczestniczyć w zrównoważonej rozbudowie floty Arcese o najnowocześniejsze pojazdy, które łączą technologię, usługi i stanowią zrównoważone rozwiązanie  przyjazne dla środowiska – mówi Thomas Hilse, prezes marki IVECO.

Dostarczone ciągniki siodłowe są wyposażone w silniki Cursor 13 NP o mocy 460 KM, 12‑biegowe przekładnie Hi‑Tronix, system jazdy przewidującej na podstawie pozycjonowania GPS oraz dwa 440‑litrowe zbiorniki LNG po obu stronach pojazdu.

Wspomniany system jazdy przewidującej oraz inne technologie przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa i emisji takich zanieczyszczeń jak NO2 (o 90%) czy cząstki stałe (o 95%).

Samochody te realizują również założenia gospodarki o zamkniętym obiegu, gdyż są przystosowane do zasilania biometanem — paliwem wytwarzanym ze źródeł odnawialnych, którego spalanie przekłada się na emisję CO2 netto o 95% niższą w porównaniu z podobnymi pojazdami napędzanymi silnikami wysokoprężnymi.

W trybie cichym emisja hałasu jest obniżona do 71 dB(A), co pozwala na nocne przemieszczanie się w strefie miejskiej. Zasięg — przy maksymalnej pojemności zbiorników 540 l sięgający 1600 km — umożliwia transport na dalekich trasach.

Ważnym elementem technologicznego wyposażenia pojazdów jest Connectivity Box, czyli terminal łączności z centrum informacji o pojazdach – Iveco Control Room, gdzie specjaliści monitorują stan pojazdu. Umożliwia to efektywne planowanie przeglądów i napraw oraz pomaga zapobiegać nieplanowanym przestojom. Ecofleet, ocena stylu jazdy (DSE) i system nadzoru koncentracji kierowcy (DAS) to rozwiązania przyczyniające się do dalszego obniżenia całkowitego kosztu posiadania.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!