Volvo Buses wprowadza na rynek europejski nowy autokar

, 5 lutego 2021, 11:37

Volvo Buses wprowadza na rynek całkowicie nową wersję dwupokładowego pojazdu o wysokości 4 metrów – Volvo 9700 Double Decker, dostosowaną do przewozów w całej Europie. Dzięki poszerzeniu swojej gamy produktów, Volvo Buses oferuje klientom jedną z najszerszych i najbardziej elastycznych ofert autokarów klasy premium do przewozów ekspresowych, liniowych i turystycznych.

Nowa wersja naszego wysoko cenionego autokaru dwupokładowego Volvo 9700 DD, dodatkowo poszerza bogatą ofertę dla naszych klientów w Europie. Autokary dwupokładowe cieszą się coraz większą popularnością wśród przewoźników w Europie, dlatego z wielką satysfakcją wprowadzamy tę wersję, aby spełnić wysokie wymagania naszych klientów w zakresie jakości, wydajności i produktywności – mówi Ulf Magnusson, Wiceprezes Volvo Buses.

Nowy autokar dwupokładowy powstał na tej samej platformie, co gama autokarów Volvo z segmentu premium – Volvo 9900, Volvo 9700 i Volvo 9700 DD o wysokości 4,25 m. Autokar może być dokładnie dopasowany do zróżnicowanych wymagań klienta i potrzeb operacyjnych, oferując wybór długości, układu wnętrza i wyposażenia.

Nowy model jest wyposażony w zaawansowane funkcje łączności, co pozwala przewoźnikom lepiej monitorować w czasie rzeczywistym sposób, w jaki autobus jest prowadzony, i umożliwia planowanie obsługi serwisowej w celu uzyskania optymalnej wydajności.

Dzięki funkcji Zarządzania Strefą (Zone Management) przewoźnik może również określić, z jaką prędkością autobus może poruszać się w poszczególnych, wcześniej zdefiniowanych strefach. Ma to pozytywny wpływ zarówno na bezpieczeństwo, jak i na zużycie paliwa – mówi Ulf Magnusson.

Zaprojektowane fotele Volvo dla 96 pasażerów, układ klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy mają zapewnić przyjemną podróż. Systemy nagłośnienia, multimedialne i informacji pasażerskiej są dostępne w różnych wersjach. Wymiary drzwi, środkowego korytarza, schodów wewnętrznych i wysokość dachu zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić wchodzenie i wychodzenie z pojazdu.

Kabina kierowcy w nowym dwupokładowym autokarze jest podwyższona. Autokar wyposażony jest w systemy wspomagające kierowcę, takie jak Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (ang. Driver Alert Support), Układ Monitorowania Pasa Ruchu (ang. Lane Keeping Support) i Układ Ostrzegania o Ryzyku Kolizji z funkcją Hamowania Awaryjnego (ang. Collision Warning with Emergency Braking), a także w elektronicznie sterowane hamulce i elektroniczny system stabilizacji i kontroli poślizgu. Dopracowany układ zawieszenia w połączeniu z niską masą nadwozia skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości.

Układ napędowy wyposażony w 11-litrowy silnik Volvo i skrzynię biegów I-Shift zapewnia wysoki komfort jazdy i niskie zużycie paliwa. Volvo 9700 DD jest certyfikowane do pracy zarówno z tradycyjnym olejem napędowym, jak i paliwami odnawialnymi takimi, jak HVO i RME.

Nowe Volvo 9700 DD – dane techniczne

  • Wysokość: 4 m.
  • Długość: do 14,8 m.
  • Liczba pasażerów: do 96.
  • Pojemność bagażnika: do 8 m3.
  • Układ napędowy: Volvo D11K o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift.
  • Podwozie: Volvo B11RLE, 6×2.
  • Nadwozie: Carrus Delta Oy.
  • Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!