Trudny czas pandemii udowodnił, że wsparcie lojalnych i wiarygodnych partnerów jest ważne. To właśnie na międzyludzkich relacjach w dużej mierze opiera się prawidłowo funkcjonujący biznes. Liczby, zestawienia, wykresy – wszystko to jest istotne, na końcu jednak zawsze liczy się człowiek i wzajemny szacunek.
Inter Cars od ponad trzech dekad realizuje strategię działania, w której partnerstwo jest jedną z kluczowych wartości. Od początku istnienia firmy relacje ze wszystkimi interesariuszami były i są niezwykle istotnym elementem prowadzenia biznesu. W naturalny sposób jedną z wiodących grup są klienci, głównie warsztaty, co widać m.in. w segmencie ciężarowym, opartym przede wszystkim na współpracy z serwisami.
– Partnerstwo i wzajemny szacunek pozwalają nam współpracować z klientami w o wiele większym zakresie niż tylko na bazie cen i standardowych wartości dodanych. Nie boimy się niewygodnych pytań. Chętnie podejmujemy dyskusję nawet w trudnej tematyce, wiedząc, że bez zaufania i zrozumienia drugiej ze stron trudno mówić o partnerskim traktowaniu – mówi Damian Kostro, Dyrektor Sprzedaży RPU w Inter Cars.
Rozwijamy się razem
Trudne rozmowy i niewygodne pytania pojawiają się w każdej dyskusji. Kluczem do ich rozwiązania jest jednak umiejętność słuchania i znalezienia kompromisu. We właściwie funkcjonującym modelu biznesowym korzyści powinny mieć przecież wszystkie strony, co doceniają również klienci od wielu lat współpracujący z największym dystrybutorem części zamiennych w naszym kraju.
– Współpraca z Inter Cars gwarantuje nam wiele korzyści. Zaczynając od pakietu benefitów lojalnościowych, przez indywidulną opiekę przedstawiciela handlowego, który pomaga w rozwiązywaniu problemów, aż po dodatkowe szkolenia, które ułatwiają pracę mechaników – przekonuje Tomasz Skorupski z PUH Automax – Dodatkową korzyścią jest choćby możliwość udziału w spotkaniach serwisowych, podczas których dowiadujemy się wielu nowych informacji technicznych, ale też praktycznych, ułatwiających prowadzenie warsztatu.
Inter Cars zawsze opierał swoje relacje z klientami za zaufaniu i współpracy, traktując ich jako partnerów, z którymi wspólnie można wspiąć się na wyższy poziom. Bez klientów nie byłoby tak mocnej rynkowej pozycji Inter Cars. Samo wsparcie silnej marki czują też jednak serwisy.
– Inter Cars jest przyjaznym partnerem, ponieważ w równym stopniu zależy mu na rozwoju mojej firmy, tak aby poziom świadczonych w niej usług stale wzrastał. Współpracujemy razem od 15 lat i bez cienia wątpliwości jest to dla nas wartość dodana, nie tylko materialnie, objawiająca się w postaci wszelkiego rodzaju bonusów i rabatów, ale choćby poprzez bezpośredni dostęp do przedstawiciela handlowego, ułatwiającego przepływ informacji, rozwiązywanie problemów i bardzo dobrą współpracę z filiami – mówi Roman Bednarski z firmy RO-JA-TRANS.
W dużej organizacji niełatwo zadbać o to, aby klient zawsze znajdował się w centrum uwagi. Lata doświadczeń nauczyły jednak Inter Cars, że partnerstwo i wzajemny szacunek to wartości, które warto kultywować i stawiać na pierwszej linii frontu. W jak najlepszej obsłudze klientów każdego dnia pomaga ponad 150 przedstawicieli handlowych i 300 sprzedawców dedykowanych rynkowi ciężarowemu, którzy sprawnie docierają do warsztatu i pomagają rozwiązać problemy. Dekady współpracy sprawiły, że Inter Cars z wieloma klientami utrzymuje trwałe relacje oparte nie tylko na ofercie handlowej, ale przede wszystkim na obustronnym zaufaniu.
– Współpraca, kontakt i bezpośredni nadzór opiekuna realizowanych transakcji, to wartości nie do przecenienia. A przecież zyskujemy jeszcze wsparcie mentalne, bo mamy partnera, z którym możemy przedyskutować swoje problemy i który zawsze służy ramieniem. Oprócz wysokiej jakości części otrzymujemy też doradztwo, audyty usług serwisowych, wsparcie marketingowe czy pomoc w doborze odpowiednich urządzeń. Dzięki długoletniej współpracy z Inter Cars nasz warsztat stał się bardziej atrakcyjny dla klientów, powiększyliśmy kanały dystrybucji, mamy większą stabilizację w dostawach, a dzięki większym zakupom otrzymujemy rabaty cenowe, co z kolei wiąże się z tym, że możemy oferować atrakcyjne ceny za wykonywane usługi – mówi Tomasz Skorupski z PUH Automax.
Z kolei Michał Tumialis z Ar-Tir Serwis dodaje:
– Inter Cars od początku wspierał rozwój naszego warsztatu pod kątem szkoleń oraz pomocy w uzyskaniu autoryzacji.
W grupie siła!
Dla serwisów ciężarowych współpracujących z Inter Cars jedną z kluczowych wartości opierających się na partnerstwie jest przynależność do Q-Service Truck, sieci niezależnych warsztatów pojazdów ciężarowych, skupiającej obecnie ponad 80 serwisów w całej Polsce.
– Przystąpienie do Q-Service Truck było bardzo ważne w rozwoju naszej firmy. Pozwoliło nam w uzyskaniu kluczowych autoryzacji, które dziś są podstawą działalności warsztatu – informuje Michał Tumialis z Ar-Tir Serwis.
W podobnym tonie wypowiada się Marek Józefiak z PW Adams:
– Do sieci zostaliśmy oficjalnie przyjęci w 2006 roku i był to moment przełomowy, bo zaczęliśmy rozwijać się wówczas w iście ekspresowym tempie. Na pewno pomogło w tym autoryzacje oraz odpowiednie wyposażenie warsztatu, które musieliśmy zakupić, aby spełniać sieciowe wymogi.
Q-Service Truck to doskonały przejaw partnerstwa na linii dystrybutor – klient, w którym relacje opierają się na zaufaniu, szczerości, wzajemnej współpracy oraz przyjaźni. Wiele serwisów dzięki przynależności do tej organizacji rozpoczęło ściślejszą współpracę, dzięki niej nawiązało się wiele prywatnych przyjaźni i rozwiązano niejeden, nawet najtrudniejszy problem serwisowy. Cała społeczność traktuje się niczym rodzina, a Inter Cars jest tylko jednym z jej elementów, co potwierdzają rokroczne bale sieciowe oraz organizowane cyklicznie robocze spotkania regionalne.
Serwisom, które z Inter Cars łączą mocne relacje biznesowe, firma oferuje szereg dodatkowych benefitów, poza wspomnianymi już m.in. możliwość dołączenia do programu napraw flotowych pojazdów ciężarowych. W relacjach niezwykle istotne jest zaufanie, bo tylko dzięki niemu można wspólnie wypracować najlepsze rozwiązania, wsłuchać się w opinię innych, a także zmierzyć z krytyką. Jeśli tylko jest to krytyka konstruktywna, przynosi ona pożądane efekty.
Inter Cars wraz z rozpoczęciem kampanii „Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy” uruchomił dedykowaną stronę dla całej akcji. Pod adresem www.wybieramintercars.com.pl znaleźć można wszystkie materiały, które polski dystrybutor będzie tworzył na potrzeby całego przedsięwzięcia.
Komentarze