IVECO z tytułem Lekkiego Samochodu Ciężarowego

17 marca 2021, 9:22

IVECO Daily powiększyło swój dorobek o tytuł Lekkiego Samochodu Ciężarowego Roku 2021 w konkursie magazynu Van Fleet World. Ta część dorocznego plebiscytu Fleet World Great British Fleet Awards jest poświęcona sektorowi flotowemu, a rywalizujące w niej pojazdy są oceniane przez eksperckie jury wydawnictwa. IVECO Daily zwyciężył w tej kategorii po raz drugi — poprzednio było to w 2019 r.

Kategoria 3500–7500 kg DMC to mały, ale ważny sektor rynku, w którym panuje intensywna konkurencja. Daily oferuje największą różnorodność wersji pod względem dopuszczalnej masy całkowitej w tym sektorze oraz wybór silników zasilanych olejem napędowym lub gazem ziemnym, przekładnie manualne lub automatyczne, a także różne wielkości nadwozia i opcje zabudowy. To jeden z najbardziej elastycznych pojazdów w swojej klasie. Daily zmodernizowany w 2019 roku jest teraz dostępny z nowymi systemami wspomagającymi kierowcę oraz różnymi opcjami łączności. Pod koniec ubiegłego roku firma IVECO wznowiła swój program adaptacji nadwozia i będzie go uzupełniać o nowości przez cały 2021 rok – skomentował John Kendall, redaktor naczelny Van Fleet World.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, że nasz Daily już drugi raz został uhonorowany tą nagrodą. To niespotykanie uniwersalny pojazd, oferujący przy tym znakomite wrażenia z jazdy. Zaawansowane opcje łączności otwierają dostęp do wysoce spersonalizowanych usług, pomagających właścicielom i menedżerom flot w efektywnym, zrównoważonym i rentownym prowadzeniu biznesu. To prawdziwie kompletne rozwiązanie transportowe, mogące zaspokoić specyficzne wymagania każdego użytkownika parku pojazdów – powiedział Thomas Hilse, prezes marki IVECO.

IVECO Daily oferuje od standardowej DMC 3,5 t po lekkie ciężarówki do 7,2 t. Furgon (także z dwurzędową kabiną załogową), podwozie z kabiną krótką lub przedłużoną oraz kabina z odsłoniętym podwoziem i tylnym napędem, a także uterenowione odmiany 4×4. Wersja furgon występuje z różnymi rozstawami osi i kubaturą przestrzeni ładunkowej od 7,3 m3 do 19,6 m3.

Daily zbudowany na ramie może przewozić ładunki do 4,9 tony, a każda z wersji nadwozia oferuje kierowcy pozycję podobną jak w samochodzie osobowym. Samochód może być wyposażony w 6‑biegową przekładnię manualną lub charakteryzujący się wysoką kulturą pracy 8‑biegowy automat HI‑MATIC. Dostępne są też różne opcje przystawki odbioru mocy (PTO). Gama silników obejmuje diesle F1A o pojemności 2,3 litra i mocy 116, 136 lub 156 KM oraz trzylitrowe F1C rozwijające 160, 180 lub 210 KM. Silnik zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG) osiąga porównywalną z dieslem moc 136 KM, umożliwiając poruszanie się po mieście bez ograniczeń.

Daily zmodernizowany w 2019 r. ma odświeżoną stylistykę przodu z zupełnie nowym wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, 3‑częściowym zderzakiem i opcjonalnymi LEDowymi reflektorami. W środku oprócz nowej, mniejszej kierownicy i deski rozdzielczej kierowca może mieć do dyspozycji redukujący powtarzalne ruchy elektromechaniczny hamulec postojowy oraz nowy system multimedialny HI‑CONNECT z 7‑calowym ekranem. Oprócz radia DAB, modułu Bluetooth oraz funkcji Apple CarPlay/Android Auto system oferuje wbudowaną nawigację z oszczędzającymi czas informacjami o sytuacji w ruchu drogowym TomTom LIVE, która pozwala planować trasy z uwzględnieniem ograniczeń dotyczących wielkości i masy pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!