Renault Trucks zmienia swoje pojazdy T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian w zakresie komfortu prowadzenia, wygody na pokładzie, bezpieczeństwa oraz efektywności. To najważniejsza ewolucja od całkowitego odnowienia gamy przez producenta w 2013 roku.
Odważniejszy wygląd zewnętrzny
W 2021 roku Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, nadając im bardziej „asertywny” styl, w szczególności w odniesieniu do reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia lakierowanej dolnej części powierzchni nadwozia. Nowy grill o strukturze plastra miodu uzupełnia bardziej nowoczesną i elegancką stylistykę Renault Trucks 2021.
Nowa wielokierunkowa kolumna kierownicy
Pojazdy wyposażone są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy, co pozwala kierowcy ustawić pozycję dostosowaną do jego potrzeb. Dzięki temu kierowca może przyjąć pozycję, która najbardziej mu odpowiada, dostosowaną do jego typu budowy, wymagań trasy lub osobistych preferencji.
Kolumna regulowana jest za pomocą nożnego przycisku blokady kierownicy, aby ustawić pozycję i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy i natychmiastowa blokada zapewniają precyzję i bezpieczeństwo. Dodatkowo stacyjka w kolumnie kierownicy została zastąpiona przez przycisk Start&Stop na tablicy rozdzielczej.
Nowe siedzenia modułowe
Kierowca spędza przeciętnie około 9 godzin za kierownicą, siedzenia powinny być więc wygodne w czasie całego okresu eksploatacji pojazdu i dopasowane do każdego kierowcy. Renault Trucks przeprojektowało siedzenia i teraz oferuje modułową gamę dla pełnej elastyczności, jeśli chodzi o ustawienia, wybór kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały stworzone tak, aby wytrzymały wiele codziennych wejść i wyjść z kabiny. W opcji jest również dostępna wersja skórzanej tapicerki.
Zwiększona pojemność schowków
Renault Trucks T, T High, C i K w wersji 2021 to również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Dodano uchwyt na tablet i smartfon, ustawiony w zasięgu ręki kierowcy zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Po stronie pasażera, pojazdy mają 2 schowki o łącznej pojemności 7 litrów, w tym 2 litrową przestrzeń chłodzącą.
Przeprojektowana część sypialna typu home-from-home
Pojazd ciężarowy to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, to również miejsce jego odpoczynku i snu. Dlatego jakość leżanki ma kluczowe znaczenie. Renault Trucks zwiększyło grubość materaca Serenity o 13% i podwoiło liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać odporną na zabrudzenia nakładkę na materac z pianki memory. Materac oddzielony jest od podstawy co pozwala łatwo założyć dopasowane prześcieradło.
Dodatkowym udogodnieniem są dwa gniazda USB-C w obszarze leżanki, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych w zasięgu ręki odpoczywającego kierowcy.
Aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników.
Zwiększenie bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i innych użytkowników dróg
Wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i użytkowników dróg był głównym celem rozwoju serii T, T High, C i K. Nowe T, T High i C wyposażone są w standardzie w światła LED, które dzięki barwie światła zbliżonej do dziennego dają kierowcom lepszą percepcję kontrastów i kolorów. To poprawia widoczność w nocy i tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletę technologii LED jest jej trwałość. Żywotność świateł LED jest nawet trzydzieści razy dłuższa niż w przypadku zwykłych żarówek.
Dodatkowe światła LED zostały umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić ich próg, tym samym zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy.
Dla optymalnego bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg dostępnych jest ponadto szereg rozwiązań w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności oraz drzwi VISION, przekładające się na odpowiednią widoczność pieszych i rowerzystów. Wreszcie, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu – gdy kierowca opuszcza kabinę układ automatycznie aktywuje blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.
Zmniejszone zużycie paliwa i zoptymalizowana obsługa
Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza. Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, aby obniżyć zużycie paliwa. Do tych nowych rozwiązań należą m.in. nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision z systemem kontroli oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” to tryb domyślny, który optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania. Natomiast „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba listków, tym jazda jest bardziej ekonomiczna. Poza tym nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h). Dodatkowo, premierowe pojazdy z linii T i T High standardowo wyposażane są w opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.
Pojazdy wspierane nowymi usługami serwisowymi
Renault Trucks opracowało nową technologię, pozwalającą regularnie aktualizować oprogramowanie w pojeździe – w czasie rzeczywistym – bez potrzeby przyjazdu do warsztatu.
Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi działać zanim pojawi się usterka i tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha gwarantując ciągłą mobilność pojazdu. W praktyce oferta „Excellence Predict” oznacza:
- Połączony plan obsługi, idealnie dostosowany do eksploatacji pojazdu.
- Monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe.
- Innowacyjna technologia w czasie rzeczywistym zapobiega awariom dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów.
- zbiorowa i oparta na ścisłym współdziałaniu praca między Renault Trucks i jego siecią umożliwia proaktywne zarządzanie obsługą pojazdów. Planowanie zgrupowanych czynności, co optymalizuje ilość wizyt w serwisie.
Racjonalizacja wizyt warsztatowych dzięki zdalnym usługom aktualizacji
Dodatkowo, eksperci w sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzać wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcjonalności i zdalne regulacje ciężarówek. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje ich wykorzystanie.
Wydłużone okresy między wymianami oleju do 150 000 km
W zależności od stylu eksploatacji i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI mogą być wydłużone do 150 000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami obsługi (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów z mniejszą liczbą postojów serwisowych oraz dodatkowymi oszczędnościami paliwa.
Komentarze