Sava wprowadza najnowszą linię opon SAVA 5 do pojazdów użytkowych. Nowy asortyment znanej słoweńskiej marki obejmuje opony AVANT 5 na oś prowadzącą, ORJAK 5 na oś napędzaną i CARGO 5 na osie wleczone przyczepy i naczepy.
Ulepszenia dotyczą głównie przebiegu, efektywności paliwowej, właściwości jezdnych i trakcji. Wszystkie trzy modele zostały zaprojektowane tak, aby poradziły sobie zarówno na długich trasach, jak i podczas zastosowań miejskich, niezależnie od pogody.
Opony z tej serii charakteryzują się głębokim bieżnikiem, zoptymalizowaną mieszanką lameli i wytrzymałych klocków oraz niekierunkowym wzorem bieżnika. Dzięki temu są one uniwersalne i sprawdzą się u operatorów, którzy muszą pracować w różnych warunkach pogodowych i na różnych rodzajach dróg. Wszystkie opony nowej linii SAVA 5 posiadają oznaczenie zimowe 3PMSF, co potwierdza ich zgodność z przepisami w tym zakresie.
W oponie SAVA 5 na oś prowadzącą zastosowano 5-żebrowy bieżnik z solidnymi żebrami barkowymi, które zmniejszają zużycie barków. W porównaniu z poprzednim modelem objętość gumy została zwiększona do 4%, co przekłada się na dłuższe przebiegi. Charakterystyczny wzór bieżnika z kątowymi lamelami zwiększa przyczepność. Wybrane rozmiary mają też wyższą nośność. Dzięki temu ten model nadaje się do najnowszej generacji pojazdów ciężarowych, które w związku z normą EURO 6 i elektryfikacją mają większy ciężar na przedniej osi.
Opona na oś napędową ORJAK 5 została wyposażona w 5-żebrowy bieżnik z rowkami pod różnymi kątami oraz półotwarte żebra barkowe z usztywnieniami. Te elementy poprawiają odprowadzanie wody i zmniejszają zużycie barku opony, zapewniając trakcję i potencjał w zakresie przebiegów. Zarówno AVANT 5 jak i ORJAK5 nadają się do bieżnikowania i pogłębiania. Pozwala to wydłużyć okres eksploatacji i obniżyć całkowity koszt posiadania dla operatorów.
Opona do naczep o dużej ładowności wymaga zastosowania tego samego rodzaju technologii, co opona do ciągników siodłowych, aby mogła sprostać wszystkim warunkom pogodowym. Opona CARGO 5 zapewnia takie osiągi dzięki głębokim lamelom sięgającym do dwóch trzecich pełnej głębokości bieżnika. Oznacza to, że opona zapewnia stabilność naczepy do późnego okresu eksploatacji. Dzięki takiej konstrukcji, opona CARGO 5 charakteryzuje się również niskimi oporami toczenia, co przekłada się na oszczędność paliwa.
Komentarze