UTA, jeden z liderów w dziedzinie kart paliwowych i serwisowych w Europie, należący do grupy Edenred, współpracuje z LIQUIND 24/7: Od maja 2021 klienci UTA mają dostęp do ośmiu stacji tankowania LNG obsługiwanych przez berlińskiego operatora, zlokalizowanych w Duisburgu, Sülzetal, Crailsheim, Strullendorf, Mannheim, Getyndze, Wustermark i Schüttorf.
Jeszcze w tym roku do sieci UTA – europejskiego dostawcy usług mobilnych, mają zostać dołączone kolejne punkty nowego partnera. Dzięki tej współpracy sieć dostaw LNG firmy UTA powiększyła się do 170 stacji zlokalizowanych w strategicznie ważnych węzłach komunikacyjnych w dziesięciu krajach, co czyni ją obecnie największą siecią LNG w Europie. Stacje paliw są wyświetlane w bezpłatnej aplikacji UTA Station Finder, która wskazuje również drogę do najbliższej myjni lub warsztatu.
– Rozbudowa sieci dostaw LNG to nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na paliwa alternatywne – wyjaśnia Carsten Bettermann, prezes zarządu UTA. – Dzięki temu będziemy mogli w przyszłości zaoferować naszym klientom jeszcze większe bezpieczeństwo dostaw na wszystkich trasach europejskich. To jest jednocześnie sygnał dla spedytorów, zachęcający ich do przestawienia się na paliwa bardziej przyjazne dla środowiska.
UTA współpracuje obecnie z 70 partnerami z sektora LNG, którzy oprócz oferty paliwowej zapewniają również obowiązkowe szkolenia w zakresie bezpieczeństwa tankowania LNG. Kompletna sieć akceptacji kart UTA obejmuje obecnie 67 000 stacji paliw w całej Europie. Sieć ta, oprócz dostawców paliw konwencjonalnych, w przyszłości będzie coraz częściej włączać do programu stacje Multi Energy, oferujące również LNG, wodór, LPG i CNG.
LIQUIND 24/7 posiada obecnie w Niemczech 13 stacji tankowania LNG, a kolejnych dwanaście jest już w planach.
– Cieszymy się, że dzięki współpracy z UTA będziemy mogli dalej rozszerzać naszą ofertę LNG – mówi Philip Maximilian Braunschweig, kierownik działu sprzedaży w LIQUIND. – Chcemy zapewnić łatwy dostęp do tego ekologicznego i ekonomicznego paliwa alternatywnego nie tylko w Niemczech – w przyszłości planujemy wprowadzenie go również na inne rynki europejskie.
LNG to pod wieloma względami obiecująca opcja paliwowa. W przypadku samochodów ciężarowych o masie powyżej 18 ton i rocznym przebiegu co najmniej 100 000 kilometrów można znacznie obniżyć koszty paliwa w porównaniu z tankowaniem oleju napędowego. Pojazdy na LNG zyskują na popularności również dzięki niskiej emisji cząstek stałych, azotu, CO2 oraz, co nie mniej ważne, hałasu, co jest szczególną zaletą w przypadku dostaw poza standardowymi godzinami pracy.
Komentarze