Moduł filtracji oleju Hengst w amerykańskich ciężarówkach Daimler

, 28 czerwca 2021, 13:30

Najnowsza generacja silników DD15Gen5 firmy Daimler zapewnia większą wydajność pracy i mniej przestojów serwisowych. Silniki te zostały wyposażone w moduł chłodzący olej firmy Hengst, który wspomaga je w działaniu, zapewniając ulepszone właściwości filtracyjne i wydłużone do 150 000 km okresy międzyserwisowe.

Produkowane w Stanach Zjednoczonych samochody ciężarowe, narażone są na pokonywanie niezwykle długich dystansów w ekstremalnych warunkach pogodowych, w tym szczególnie niskich temperaturach.

Dzięki integracji kilku oddzielnych części inżynierowie Hengst zredukowali liczbę elementów do minimum – nawet termostat oleju został wbudowany bezpośrednio w moduł. Wielofunkcyjność modułu obejmuje filtrację oleju, zarządzanie temperaturą oleju oraz cieczy chłodzącej (co pozwala stabilizować temperaturę silnika w funkcji obciążenia), pompę cieczy oraz w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu – zawór regulujący ciśnienie oleju. Ponadto, ten wielofunkcyjny moduł przynosi znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Redukcja ilości elementów oznacza, że ​​moduł jest o 10% lżejszy od swojego poprzednika.

Ekstremalnie niskie temperatury w niektórych zakątkach Ameryki Północnej powodują, że olej silnikowy zyskuje niezwykle gęstą i lepką konsystencję, co w zderzeniu z filtrem wywołuje ogromną różnicę ciśnień (Delta P). Najnowsza generacja filtrów Hengst Stack dzięki wzmocnieniu lameli materiału filtracyjnego pośrednimi dyskami (co ma szczególne znaczenie przy stosowanym w samochodach ciężarowych wysokim wkładzie filtracyjnym) umożliwia stabilizowanie powstającej różnicy ciśnień oleju, dzięki czemu możliwe jest późniejsze otwarcie zaworu obejściowego filtra, a w rezultacie znaczny wzrost wydajności filtracji. Ponadto zoptymalizowana konstrukcja zapewnia większą odporność na ciśnienie i pulsacyjny przepływ oleju oraz poprawia wydajność Delta P o 30%.

Nowy, opracowany przez Hengst Filtration, moduł zarządzania przepływem oleju, montowany jest m.in. w silniku ciężarówki Freightliner Cascadia, którą Daimler reklamuje jako najlepiej sprzedającą się ciężarówkę do transportu dalekobieżnego w Stanach Zjednoczonych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!