IVECO Poland przekazało firmie AGROMEX 18 IVECO S-WAY LNG

, 16 września 2021, 20:59

IVECO Poland uroczyście przekazało firmie AGROMEX 18 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG z silnikami o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Już wkrótce flotę przewoźnika wzmocnią pozostałe z 30 takich samych ciągników IVECO S-WAY LNG zamówionych w tym roku.

W 2020 roku firma AGROMEX zamówiła i odebrała pierwsze 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG, rozpoczynając tym samym proces rozbudowy floty o przyjazne dla środowiska i niskoemisyjne pojazdy. Decyzję o zakupie ciągników IVECO zasilanych LNG była poprzedzona testami eksploatacyjnymi, podczas których użyczony przewoźnikowi pojazd przez okres trzech tygodni realizował zlecenia transportowe na trasie Polska-Niderlandy, pokonując łączny dystans 13 589 km. Pozytywne doświadczenia z pierwszymi 20 ciągnikami IVECO S-WAY LNG oraz pozytywne testy nowych ciągników, przekonały przewoźnika do złożenia w tym roku zamówienia na kolejnych 30 pojazdów IVECO.

IVECO S-WAY LNG to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym. Dysponują mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km (LNG). Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% przy zasilaniu biometanem w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C. Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (nawet do – 71dB – w przypadku pojazdów zgodnych z certyfikatem Piek Quiet Truck).

Pojazdy zakupione przez firmę AGROMEX objęte są 60-miesięcznym kontraktem serwisowym 2XL Life. Usługę związaną z ich leasingiem finansuje IVECO CAPITAL.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!