Retrofity LED Philips także do pojazdów i maszyn rolniczych

, 5 października 2021, 20:51

Podobnie jak kierowcy na drodze, tak i operatorzy sprzętu rolniczego wymagają od producentów wysokiej jakości źródeł światła.

Od początku swojego istnienia Philips specjalizuje się w projektowaniu i produkcji źródeł oświetlenia dla motoryzacji. Ponad stuletnie doświadczenie zaowocowało między innymi wprowadzeniem na rynek lamp ksenonowych. Dziś, obok żarówek halogenowych, rozwija technologię ich następców – retrofitów LED. Wszystkie oferowane typy można montować zarówno w oświetleniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym pojazdów mechanicznych. Od skuterów i motocykli, poprzez samochody osobowe i dostawcze po pojazdy ciężarowe, autobusy oraz maszyny budowlane i rolnicze. Te ostatnie stały się pretekstem do uczestnictwa marki Philips w targach Agro Show 2021 w Bednarach.

– Wiele miejsca poświęciliśmy ofercie żarówek halogenowych, tymczasem najwięcej pytań dotyczyło retrofitów LED. W dużym skrócie – są to niemal identyczne konstrukcje, co pozwala na prostą zamianę. Przy czym zamiast żarnika w szklanej bańce mamy układ diod LED. To z kolei przekłada się na wyższej jakości światło, zbliżone barwą do dziennego. I jak się okazuje ten właśnie parametr najczęściej wymieniany był w rozmowach z naszymi gośćmi – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips

Marka Philips oferuje retrofity LED już od pięciu lat, sukcesywnie rozwijając zaproponowaną technologię. Obecna seria Ultinon Pro stanowi kamień milowy na tej drodze, bo ta sama żarówka kompatybilna jest z instalacją elektryczną 12V i 24V. Cała gama składa się z typów H1, H3, H4, H7, HB3/4, H11, HIR2 oraz H8/H11/H16. Nowością – jesień 2021 – jest kolejna generacja retrofitów do świateł pomocniczych oraz wnętrza kabin.

Wszystkie – o co także wypytali goście Agro Show – charakteryzują się światłem, którego źródłem są chipy opracowane i dostarczane przez Lumileds. Mają one nie tylko wyższą temperaturę barwową (5800K), ale także wytrzymalszą na wibracje i przeciążenia konstrukcję, co ma duże znaczenie np. podczas prac polowych. W przypadku Ultinon Pro9000 okres eksploatacji może wynieść nawet pięć tysięcy godzin, zaś gwarancja obejmuje do pięciu lat.

W dodatku osiągnięto wydajniejszą – nawet o 250 procent w porównaniu do wymaganego prawem minimum – wiązkę światła. W praktyce przekłada się to na większy zasięg i pole widzenia kierującego. Natomiast niższe zapotrzebowanie na pobór prądu przekłada się na oszczędność w zużyciu paliwa.

– Retrofity LED to wciąż młoda technologia wymagająca pracochłonnego procesu dopuszczenia do użytku na drogach publicznych. Są już pierwsze efekty tych prac, na przykład w Niemczech zostały dopuszczone H7 do instalacji w wybranych modelach samochodów. Bez przeszkód prawnych można je stosować we wnętrzu pojazdu i na zamkniętych obszarach. Do takich można zaliczyć gospodarstwa rolne, tereny rolne czy plantacje – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!