Volvo Trucks wprowadza modyfikacje silników spalinowych

, 10 listopada 2021, 14:39

Volvo Trucks wprowadza modyfikacje w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

­– Ograniczanie zużycia paliwa ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza tych realizujących transport długodystansowy. Równocześnie jednak firmy te chcą mieć do swojej dyspozycji wysokie osiągi. Najnowszy pakiet udoskonaleń w naszych sprawdzonych układach napędowych zapewnia im podwójną korzyść: oszczędność paliwa i lepsze właściwości jezdne – mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca w Volvo Trucks Poland.

Te same modyfikacje silnika i układu napędowego są wprowadzane także w Volvo FH z funkcją I-Save, znanym z niskiego zużycia paliwa. W 2020 r. w trakcie testu paliwowego, przeprowadzonego na położnej na północ od Monachium trasie testowej Green Truck Award, pojazd w tej konfiguracji osiągnął wynik „najlepszy w historii” –  22,7 l/100km przy prędkości średniej 80,35 km/h.

– Mamy wiele relacji przewoźników, którzy potwierdzają niskie zużycie paliwa Volvo FH z I-Save. Dlatego jesteśmy naprawdę podekscytowani tym, jak najnowsze udoskonalenia układu napędowego w pojeździe o tej konfiguracji przełożą się na dodatkowe oszczędności paliowa i większą rentowność naszych klientów. Sprzedaż zmodernizowanych układów napędowych już się rozpoczęła – wyjaśnia Małgorzata Kulis.

Gdy w 2001 r. wprowadzano na rynek pierwszą generację skrzyni biegów I-Shift, Volvo Trucks potwierdziło swoją opinię o mechanicznej skrzyni biegów ze sprzęgłem ciernym jako najbardziej efektywnej platformie dla zautomatyzowanego układu zmiany biegów. Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad milion samochodów ciężarowych wyposażonych w I-Shift. Istotna poprawa właściwości jezdnych wynika z nowego sposobu współdziałania skrzyni biegów I-Shift i silnika. Zaktualizowana I-Shift wykorzystuje nową strategię zmiany biegów, która skutkuje szybszą zmianą przełożeń, a także zapewnia bardziej płynną, harmonijną jazdę.

Niższe zużycie paliwa zostało osiągnięte poprzez zmniejszenie tarcia w elementach jednostki napędowej oraz ulepszenie procesu spalania. Moment obrotowy jest kontrolowany poprzez zaktualizowaną funkcję I-See, optymalizująca osiągi silnika zależnie od topografii drogi przed pojazdem i masy pojazdu.

– Niesamowite, że inżynierowie Volvo zdołali wprowadzić znaczące ulepszenia w już i tak przecież zaawansowanym układzie napędowym. I chociaż jest za wcześnie na przedstawienie konkretnych liczb, możemy powiedzieć, że testy eksploatacyjne z udziałem klientów są bardzo obiecujące – kontynuuje Małgorzata Kulis.

Volvo Trucks planuje uniezależnienie od paliw kopalnych

Celem Volvo Trucks jest, aby elektryczne samochody ciężarowe stanowiły połowę sprzedaży firmy w roku 2030, zaś dziesięć laty później, w 2040 r., wszystkie sprzedawane samochody ciężarowe powinny być pojazdami, które nie korzystają z paliw kopalnych. Silnik spalinowy nadal będzie potrzebny, a najnowsze zmiany w układach napędowych są jednym z ważnych etapów w zmniejszaniu emisji CO2.

– Honorujemy Porozumienie Paryskie w sprawie zmian klimatycznych i podejmujemy zdecydowanie działanie na rzecz radykalnego zmniejszenia emisji CO2 związanych z drogowym transportem towarów – konkluduje Małgorzata Kulis.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!