Scania ProCare – usługa do planowania dyspozycyjności

, 17 listopada 2021, 11:25

Scania wprowadza ProCare, usługę premium, której celem jest ograniczanie nieplanowanych przestojów pojazdów o krytycznym znaczeniu dla biznesu klienta.

– To ważny krok dla Scania i dla naszych klientów. Wprowadzając Scania ProCare z planową obsługą w oparciu o faktyczne zużycie, możemy obecnie zaoferować klientom maksimum planowanej dyspozycyjności – podkreśla Johan Falkstrand, dyrektor portfolio usług Scania.

Nowa usługa Scania wchodzi na rynki europejskie po programie pilotażowym w Szwecji i w Polsce. ProCare dotyczy wszystkich pojazdów marki Scania wyprodukowanych od 2019 roku. Podstawowa zasada działania usługi polega na tym, że pojazdy objęte ProCare regularnie przesyłają do Scania raporty na temat swojego stanu technicznego, co w razie potrzeby inicjuje działania prewencyjne i obsługowe ze strony Scania.

– ProCare powstał głównie z myślą o pojazdach, których nie można po prostu wyłączyć z eksploatacji wskutek nieprzewidzianych sytuacji, czyli tzw. zdarzeń Vehicle Off Road (VOR) – Pojazdy z zaawansowaną zabudową lub realizujące zadania w warunkach napiętych harmonogramów i kar za opóźnioną dostawę są typowymi kandydatami do tej usługi premium. Głównym celem ProCare jest zapewnienie maksimum dyspozycyjności pojazdu – wyjaśnia Johan Falkstrand.

Dzięki całkowitemu wyeliminowaniu incydentów VOR, jak również przesuwając wszelkiego rodzaju czynności obsługowe i zaplanowane naprawy poza okresy szczytowego działania, Scania jeszcze potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz długoterminowych relacji z klientami.

– Dzięki tej usłudze możemy się dowiedzieć o potencjalnych problemach i zareagować na nie na długo przed tym, zanim klient w ogóle zacznie je dostrzegać – dodaje Johan Falkstrand.

Pojazdy raportują swój status na podstawie danych gromadzonych w pojeździe. Informacje te są następnie łączone z danymi eksploatacyjnymi gromadzonymi przez Scania od wielu lat. Umożliwia to nie tylko zapobieganie nadchodzącym awariom pojazdu, lecz także wykrywanie wczesnych oznak problemów. Poważna awaria silnika może skutkować 40 godzinami spędzonymi w warsztacie, zaś prewencyjne zajęcie się tym samym problemem oznacza, że może zostać rozwiązany w ciągu zaledwie kilku godzin.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!