Valeo oferuje szeroką gamę sprzęgieł spełniających najwyższe standardy normy Euro 6.
Euro 6: norma ograniczająca emisję szkodliwych gazów.
Powszechnie wiadomo, że trwające aktualnie, stopniowe wycofywanie z użycia pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi ma pozytywny wpływ na zmiany klimatyczne i zanieczyszczenie powietrza. Tymczasem działania w kierunku ograniczenia emisji spalin rozpoczęto wcześniej. Już od kilkudziesięciu lat wszystkie ciężarówki i autobusy sprzedawane w Europie muszą spełniać normy emisji określone przez Komisję Europejską. Pierwsza norma europejskich przepisów dotyczących emisji szkodliwych gazów, potocznie zwana Euro 1, weszła w życie w 1992 roku. Dziś pojazdy spełniają normę emisji Euro 6 wprowadzoną 31 grudnia 2012 roku, a unijne organy regulacyjne już pracują nad normą Euro 7. Jej ogłoszenie spodziewane jest w 2022 r. i prawdopodobnie wejdzie w życie w 2025 r.
Normy emisji szkodliwych gazów dla pojazdów ciężarowych i autobusów.
Normy emisji szkodliwych gazów dla pojazdów ciężarowych i autobusów są uzależnione od mocy wyjściowej silnika i są wyrażone w g/kWh. Inaczej jest w przypadku norm emisji szkodliwych gazów dla samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, te są uzależnione od pokonanego dystansu i są określone w g/km. Norma Euro 6 reguluje maksymalne dopuszczalne poziomy emisji tlenków azotu (NOx), węglowodorów (HC), tlenków węgla (CO) i cząstek stałych (PM). Z biegiem lat cele redukcji emisji stawały się coraz bardziej rygorystyczne. Obowiązujące obecnie limity normy Euro 6 są o 95% niższe w emisji NOx i o 98% niższe w emisji cząstek stałych niż limity normy Euro 1 ustanowione w 1992 roku. Coraz bardziej ambitne normy emisji szkodliwych gazów przyczyniły się do wielu innowacji w branży motoryzacyjnej. Norma Euro 6 sprawiła, że ciężarówki i autobusy są czystsze, bardziej oszczędne i w niektórych przypadkach mocniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak Valeo przyczyniło się do spełnienia norm?
Valeo, jako wiodący dostawca sprzęgieł, produkuje swoją gamę sprzęgieł do pojazdów ciężarowych i autobusów zgodnie z najwyższymi standardami jakości i wymaganiami norm. Oferowane komponenty sprzęgła oczywiście również ewoluowały na przestrzeni lat, zgodnie ze zobowiązaniami Valeo dotyczącymi zrównoważonego rozwoju i najnowszymi przepisami unijnymi. Sprzęgła Valeo wykorzystują najlepsze dostępne technologie, w tym tarczę nowego typu TH i najnowsze okładziny cierne tarcz typu F830. Nowa tarcza sprzęgłowa Valeo typu TH to rozwiązanie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i spełnienia norm emisji szkodliwych gazów. Nowy materiał cierny Valeo typu F830 został z entuzjazmem zatwierdzony przez producentów pojazdów ciężarowych i autobusów jako oryginalna okładzina tarcz stosowana aktualnie na pierwszym montażu. Obie technologie są najlepszymi w swojej klasie rozwiązaniami pozwalającymi uniknąć efektu szarpania, hałasu i wibracji w zautomatyzowanych skrzyniach biegów stosowanych w pojazdach Euro 6. Obie technologie umożliwiają przenoszenie wysokiego momentu obrotowego silnika (do 3500 Nm) przy najwyższym możliwym komforcie kierowcy i zwiększonej trwałości.
Aktualnie Valeo oferuje najbardziej kompleksową gamę zestawów sprzęgieł na rynku, dostosowaną do wszystkich wymagań. Oferta obejmuje łącznie ponad 90 referencji (w tabeli prezentujemy wybrane referencje*), w tym zestawy nowe i regenerowane zarówno do skrzyń zautomatyzowanych jak i do skrzyń manualnych stosowanych w pojazdach Euro 6.
- 827512
dwuelementowy zestaw z zastosowaniem do ciężarówek Renault i Volvo Euro 6. Tarcza wykonana w technologii TH. Widoczne charakterystyczne wielkie tłumiki drgań osadzone w specjalnych, opatentowanych przez Valeo gniazdach, niska sztywność kątowa. Najwyższy możliwy poziom tłumienia drgań, wibracji. - 827539
trzyelementowy zestaw z zastosowaniem do ciężarówek MAN Euro 6 wyposażonych w skrzynię biegów Scania. Tarcza wyposażona w najnowszą okładzinę cierną typu F830 dedykowaną szczególnie do pojazdów wyposażonych w zautomatyzowana skrzynię biegów. Wysoka wydajność cieplna i odporność termiczna. Moment obrotowy dostępny przy niższej prędkości obrotowej silnika. - 827442
dwuelementowy zestaw z zastosowaniem do ciężarówek Mercedes-Benz Euro 6. Docisk wyposażony w systemem samoregulacji SAT, specjalnie opracowany przez Valeo na życzenie Mercedes-Benz. Mechanizm umieszczony pomiędzy dociskiem a tarczą umożliwia zmianę siły docisku wraz ze zużyciem tarczy.
Komentarze